Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avida (Smspengar) Tingsrätten

Hej,

Jag bestred ett betalningsföreläggandet som Avida inkasso (Smspengar) hade skickat till KFM. Nu fick jag ett brev av KFM att Avida valt att gå vidare till tingsrätten med ärendet.
Vad händer nu?

Ska jag vänta tills tingsrätten skickar brev till mig och sedan ringa Avida och be om en förlikning? att få en avbetalningsplan? Ska jag gå till tingsrätten och förlora fallet? Jag bestred endast för att vinna tid så jag kan knappast vinna. Kan inte betala inom de närmsta 20 dagarna heller. Men jag vill inte få en anmärkning, så kan man be om en avbetalningsplan nu innan man ska till tingsrätten, eller ska man be om det där? eller får man en anmärkning ifall dem går med på en avbetalningsplan?

Förlåt för mina skum-meningar, men har absolut ingen kunskap om det här.

Hej,

Jag bestred ett betalningsföreläggandet som Avida inkasso (Smspengar) hade skickat till KFM. Nu fick jag ett brev av KFM att Avida valt att gå vidare till tingsrätten med ärendet.
Vad händer nu?

Ska jag vänta tills tingsrätten skickar brev till mig och sedan ringa Avida och be om en förlikning? att få en avbetalningsplan? Ska jag gå till tingsrätten och förlora fallet? Jag bestred endast för att vinna tid så jag kan knappast vinna. Kan inte betala inom de närmsta 20 dagarna heller. Men jag vill inte få en anmärkning, så kan man be om en avbetalningsplan nu innan man ska till tingsrätten, eller ska man be om det där? eller får man en anmärkning ifall dem går med på en avbetalningsplan?

Förlåt för mina skum-meningar, men har absolut ingen kunskap om det här.

Du har nu bestridit ärendet. Du kommer att få hem papper från tingsrätten där du får yttra dig om varför du bestridit ärendet. Du behöver inte infinna dig på plats när domen kommer.

Avida kommer troligtvis att erbjuda dig en avbetalningsplan efter att tingsrätten meddelat dom. Skulle dom inte göra det kommer du att få hem ett brev från kronofogden där man uppmanar dig att betala hela skulden på en gång. Vet inte exakt, men det brukar vara inom 10 dagar, om jag inte minns fel. Du slipper en betalningsanmärkning om du betalar skulden inom den perioden.

Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp