Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avida/Intrum Domstolsbeslut

Hej!

Hade en kredit via Avida som senare hamnade på Intrum på ca 40.000.
Blev utslag hos tingrätten om att jag ska betala.
Kom överens med intrum om att betala ca 10.000 i månaden.
Kunde inte betala förra månaden så nu vill de att jag betalar 20.000 denna månad.

Min fråga är vad händer om jag inte kan betala det?

Finns det en lagvunnen dom har de möjlighet att skicka in för verkställighet hos KFM.

Då kan dom skicka direkt till kfm och du får skuldsaldo.

Jag har ingen aning vad som händer. Gissar KFM och anmärkning, skuldsalso/missbrukad kredit.

Men en fråga: Hur kan en skuld hamna hos tingsrätten? Blir det inte när man släpper skulder denna process:

Släppa skuld - påminnelse - inkasso - kfm. Vart kommer tingsrätten in i bilden?

Jag har ingen aning vad som händer. Gissar KFM och anmärkning, skuldsalso/missbrukad kredit.

Men en fråga: Hur kan en skuld hamna hos tingsrätten? Blir det inte när man släpper skulder denna process:

Släppa skuld - påminnelse - inkasso - kfm. Vart kommer tingsrätten in i bilden?

Man bestrider föreläggandet.
Dom kan ju välja att stämma tidigare också men det gör man nog sparsamt, mer jobb

Hej!

Hade en kredit via Avida som senare hamnade på Intrum på ca 40.000.
Blev utslag hos tingrätten om att jag ska betala.
Kom överens med intrum om att betala ca 10.000 i månaden.
Kunde inte betala förra månaden så nu vill de att jag betalar 20.000 denna månad.

Min fråga är vad händer om jag inte kan betala det?
Dom kan om dom är hygglig skicka en påminnelse, annars raka spåret till verkställighet hos kfm där du lär åka på löneutmätning och annat så småningom

Banthethiefs har förmodligen genom tingsrätten och Intrum ingått i ett förlinkingsavtal. Håller du inte avtalet så begår du ett avtalsbrott och ärendet kommer att skickas in för verkställighet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp