Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avida inkasso

Hur snabb skickar de till kronofogden efter förfallodatum? skickar de ut en påminnelse? När tar de en blankförfrågan?

Har du inkassoärende där? Avbetalningsplan skickar dom påminnelse på, kommer ca 10 dagar efter betaldatum.

Har du inkassoärende där? Avbetalningsplan skickar dom påminnelse på, kommer ca 10 dagar efter betaldatum.

Ja, jag har avbetslningsplan, hur många dagar har man på sig att betala påminnelsen? Tar de en blank UC då el om de skickar vidare till kronofogden?

Vet ej om de tar en blank UC. Skulle tro du har en vecka på dig med påminnelsen men vet ej. Ring och prata med dom, dom är ok i telefon men vet dom är hårda på att bara kunna dela på 3 ggr oftast men ibland kan dom skjuta på en del av beloppet om du kan betala in en del.

De tar en blank UC!
Men ring eller mejla dom o fråga om du inte kan betala dubbelt i slutet på Januari. Dom är inte omöjliga och har öppet på kvällarna tror jag

Förvänta dig att bemötas av en vägg som säger att du ska betala din skuld och ingånget avtal gäller.

Som om man inte fattade det själv, men ändå har fått problem.

Avida är i särklass det sämsta inkassobolaget jag haft med att göra.

Vissa klagar på Svea, men Svea är gudar och generösa bredvid klåparna på Avida.

De gånger jag hade med Avida att göra fick jag aldrig avbetalningsplan på mer än 3 månader har läst här på forumet att andra lyckats men jag gjorde det aldrig samma med Svea för min del. Vem av dem som hade den värsta kundtjänsten kommer jag inte i håg men för mig gav det ångest bara att ringa dem. Så mitt råd är att ta kontakt med dem innan de skickar till KFM

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp