Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avida finans hur är dem

hej alla!
Läst på forumet och sökt men hittar inget nytt så jag tänkte fråga...
Någon som nyligen lånat av Avida eller kan uttala sig om hur de är? På Lendo stod det ingenting om kompletteringar, kommer de med detta i efterhand? Ringer de arbetsgivare? Hur snabba är de med utbetalning?

Tacksam för svar!!!

Jag hade bekymmer med dom men jag hade också misskött mitt gamla lån hos dom, generellt är dom smidiga.

Jag sökte lån på 30 000 kr med en UC risk på runt 10% för ett tag sen och blev beviljad, sen dess så har jag inte haft några problem alls, rätt så hög ränta men det får man ju ta när man sitter i skiten... Fick kredit förresten och inget "rent" lån.

Jag sökte lån på 30 000 kr med en UC risk på runt 10% för ett tag sen och blev beviljad, sen dess så har jag inte haft några problem alls, rätt så hög ränta men det får man ju ta när man sitter i skiten... Fick kredit förresten och inget "rent" lån.
tack för svar! När jag försöker logga in, står det inger lån utan man kan trycka på kredit. Är det samma? Hur långt efter kunde du logga in på deras hemsida?

Hur har det gått?

Hur lång tid fick du vänta på pengarna?

Bump:
Finns det fler Avidakunder här som har Avida-lånet och som kan ta ut inbetalat belopp från det? Jag syftar på lånet, inte på krediten. Själv mejlade jag dem och fick som svar att "ibland är det så att det går att ta ut pengar även från Avida-lånet, men det är inget vi rekommenderar". Är det någon form av hybridlån?
Kan tillägga att jag är väldigt nöjd med Avida då jag fick deras lägsta ränta (den är förvisso inte så låg, men ändå). Vad jag inte begriper är att lånet verkar vara en kredit, men på UC står den som ett lån, dock med ursprungligt belopp. De har dessutom två betalningsfria månader /år.
Nackdel: De drar pengarna den 25:e eller tidigare. Får man lön den 27:e är det lite pussel.

Jag fick Avida förra året när jag sökte samlingslån via Advisa. Fick besked om beviljat lån som gick smidigt och utan kompletteringar men när lånet utbetalats så var det en kredit istället för ett regelrätt lån vilket jag tror ser mycket sämre ut på UC.
Man kan alltså göra uttag på inbetalt men jag kontaktade dem och spärrade den funktionen så att återbetalningen går snabbare och jag inte lockas att göra uttag. Har även gjort en spärr på Credway som ju också är ett kreditlån.

Jag fick Avida förra året när jag sökte samlingslån via Advisa. Fick besked om beviljat lån som gick smidigt och utan kompletteringar men när lånet utbetalats så var det en kredit istället för ett regelrätt lån vilket jag tror ser mycket sämre ut på UC.
Man kan alltså göra uttag på inbetalt men jag kontaktade dem och spärrade den funktionen så att återbetalningen går snabbare och jag inte lockas att göra uttag. Har även gjort en spärr på Credway som ju också är ett kreditlån.

Gjorde exakt samma , men man kunde mejla och öppna upp igen hos dom men jag gjorde en specialare och fick permanent ej uttag

Hur många förfrågningar har ni haft som blivit beviljad krediten? Belåningsgrad? Underskott?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp