Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avida Finans fråga

Sitter och kikar på Nordea och Swedbanks hemsida för uträkning av lån. Håller jag mig ren ett år utan UC och sen tar ett medlemslån hos Swedbank på 12 år kan jag samla ihop 250.000 till en kostnad på 2310kr i månaden. Vilket känns löjligt lite i jämförelse med vad jag betalar idag med 20% ränta på lånen till en månadskostnad på 8856. Börjar att se en utväg ur denna härva. Nästa års deklaration så kommer jag dölja allt underskott från detta året på "osynliga lån" och bara visa dom där det finns blanco. Med 0 förfrågningar och ta bort maximalt underskott man kan dölja så bör det gå att få ett samlingslån hos Swedbank nästa år (billigare i månaden än Nordea). Motivationen är maxad att leva sparsamt ett år nu efter Avida beviljade mig.

Härligt att du ser ljus i tunneln, vet du/nån om avida kontaktar arbetsgivaren? Står på deras sida att dom gör slutkontroll innan utbetalning, hur lång tid tog det innan du fick utbetalning?

Grymt bra jobbat, se nu till att hålla peppen upp samt fortsätt spärra dig på sdor som dyker upp så e du snart på grön kvist.

Jag blev inte beviljad Balanzia. Tog hos Avida, frågade dom om papper och det jag fick till svar var.

"Vi skickar inte ut fakturor eller bekräftelser per post utan använder oss utav autogiro, allt sker alltså elektroniskt. Ni kan själv logga in via vår hemsida med bank ID och kan där få en överblick på er kredit.
Skulle det vara så att vi inte lyckas dra pengar från de registrerade kontot (efter 3 försök) skickas det då ut en påminnelsefaktura till er per post."

Vilket stämde mycket bra. Inget papper i brevlådan ännu iallafall. Fått meddelande i internetbanken att autogiro registrerat. Godkände allt via mobilt bank id. Pengarna utbetalt och klart. Fick nästan bort alla smsskulder och de mesta av onlinekrediten. Har blanco, klarna och en onlinekredit kvar. Har mailat varje sida och sagt att dom ska permanent stänga mig från att någonsin ta lån hos er. Samt permanent spärrat varje spelsida jag någonsin öppnat konto på för ett tag sedan.

Ett betongblock från kistan har fallit, har fortfarande en del i räkningar men kan leva som en vanlig människa igen efter jag betalt dom utan att snurra runt på lån, otrolig lättnad att slippa ha stenkoll på massa smslån och när räkningarna kommer sitta och planera hur man ska betala/låna om och i vilken ordning för att slippa få försening/anmärkning.

Nu är gameplan: betala i ett år tills jag har noll uc, sen omförhandla allt med en storbank. Sänka räntan och minska underskottet året därpå.

Man klarade lånekarusellen sista dagarna innan UC uppdaterades. Hade förmodligen suttit med betalningsanmärkningar från och med nästa månad/om 2 månader annars. Kommer att sova gott inatt.

Fortf inget papper från Avida? Ringde de arbetsgivare?

Sökte på Lendo med hyfsat dåliga förutsättningar. Banker som valt att inte erbjuda något lån: Resurs Bank, Credento, Collector Bank, Bigbank, Santander, Wasa Kredit, Forex Bank, Marginalen Bank, ICA banken.

Inväntar på svar från:

Coop med mera bank
konsumentkredit
med mera bank
moneygo
nordnet
SevenDay
svea direkt
swedbank
villabanken

Fick godkänt från Avida finans för det jag behöver. Är det någon här med lån hos dom? Går det ta e-faktura/epost faktura eller autogiro? eller kommer allt via papper? Kommer det via papper om man tar autogiro?

Ringer dom arbetsgivare?
Är rädd att jag blir tvungen låna hos Avida oavsett men det sätter mig i en väldigt obekväm situation att förklara varför man får papper hem varje månad från Avida finans. Räcker med en googling och jag skulle få en drös med frågor från familj jag inte vill svara på. Sista utväg men det framför betalningsanmärkningar och brev från krf. Det skulle vara ännu mer pinsamt att få hem.

Vad hade du för förutsättningar när du fick lån av dem?

Sökte på Lendo med hyfsat dåliga förutsättningar. Banker som valt att inte erbjuda något lån: Resurs Bank, Credento, Collector Bank, Bigbank, Santander, Wasa Kredit, Forex Bank, Marginalen Bank, ICA banken.

Inväntar på svar från:

Coop med mera bank
konsumentkredit
med mera bank
moneygo
nordnet
SevenDay
svea direkt
swedbank
villabanken

Fick godkänt från Avida finans för det jag behöver. Är det någon här med lån hos dom? Går det ta e-faktura/epost faktura eller autogiro? eller kommer allt via papper? Kommer det via papper om man tar autogiro?

Ringer dom arbetsgivare?
Är rädd att jag blir tvungen låna hos Avida oavsett men det sätter mig i en väldigt obekväm situation att förklara varför man får papper hem varje månad från Avida finans. Räcker med en googling och jag skulle få en drös med frågor från familj jag inte vill svara på. Sista utväg men det framför betalningsanmärkningar och brev från krf. Det skulle vara ännu mer pinsamt att få hem.

Du kan beställa lagring av din post via adressandring.se Du kan beställa för två månader i taget. Det kostar förvisso. Du kan beställa två månader, upprepa beställning osv. Postterminalers öppettider varierar, men du kan hämta posten 1-flera dagar i veckan om du vill.
Observera att detta är ett förslag.

Jag blev inte beviljad Balanzia. Tog hos Avida, frågade dom om papper och det jag fick till svar var.

"Vi skickar inte ut fakturor eller bekräftelser per post utan använder oss utav autogiro, allt sker alltså elektroniskt. Ni kan själv logga in via vår hemsida med bank ID och kan där få en överblick på er kredit.
Skulle det vara så att vi inte lyckas dra pengar från de registrerade kontot (efter 3 försök) skickas det då ut en påminnelsefaktura till er per post."

Vilket stämde mycket bra. Inget papper i brevlådan ännu iallafall. Fått meddelande i internetbanken att autogiro registrerat. Godkände allt via mobilt bank id. Pengarna utbetalt och klart. Fick nästan bort alla smsskulder och de mesta av onlinekrediten. Har blanco, klarna och en onlinekredit kvar. Har mailat varje sida och sagt att dom ska permanent stänga mig från att någonsin ta lån hos er. Samt permanent spärrat varje spelsida jag någonsin öppnat konto på för ett tag sedan.

Ett betongblock från kistan har fallit, har fortfarande en del i räkningar men kan leva som en vanlig människa igen efter jag betalt dom utan att snurra runt på lån, otrolig lättnad att slippa ha stenkoll på massa smslån och när räkningarna kommer sitta och planera hur man ska betala/låna om och i vilken ordning för att slippa få försening/anmärkning.

Nu är gameplan: betala i ett år tills jag har noll uc, sen omförhandla allt med en storbank. Sänka räntan och minska underskottet året därpå.

Man klarade lånekarusellen sista dagarna innan UC uppdaterades. Hade förmodligen suttit med betalningsanmärkningar från och med nästa månad/om 2 månader annars. Kommer att sova gott inatt.

Hur lång tid tog det från ansökan till utbetalning?

Inväntar på svar från:

Coop med mera bank
konsumentkredit
med mera bank
moneygo
nordnet
SevenDay
svea direkt
swedbank
villabanken

Ringer dom arbetsgivare?

Avida finans: Du kan välja autogiro så då får du inga papper hem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp