Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avida eller Nordax - samlingslån

Har just ansökt om samlingslån på Lendo och fått 4 erbjudanden varav de två bästa från Avida och Nordax.

Jag ansökte om 150 000. Tänker samla en massa skitlån jag har. Blandannat sms-lån, Bank Norweigean, Klarna etc.

Utöver ovan nämnda har jag blancolån
Resurs bank 295 000
Santander 173000

Synligt vid ansökan : blancolån 522000
Krediter 74000

Min fråga är vilken bank bör jag välja?
När jag loggar in på Lendo står det "signera med bankid" på både Avidas och Nordax erbjudande. Betyder detta att jag inte behöver komplettera med något? Lönespec till exempel?

På övriga erbjudanden står "lösenkrav behövs" och på en annan "1 komplettering behövs".

Vill helst slippa komplettera. Är så nervös att det ska sikta sig. Skulle verkligen behöva bli av med alla skitlån. Har just fåt ny lön 30 600 / mån före skatt. Men har ingen lönespec på detta förrens i april då nya lönen utbetalas (den gäller dock från okt 2020). Det enda bevis jag har är ett mejl från chefen efter vårt lönesamtal på distans.

Hjälp ni med erfarenhet - Vem är smidigast? Avida eller Nordax?

Betalas hela summan ut och man löser själv eller löser dom åt mig? Rädd att de drar sig ur om det kommer fram att jag har Ferratum och Credway...

Får man fråga hur dina förutsättningar på UC ser ut? Antal förfrågningar, uc-risk deklarerad inkomst samt underskott :)

Betyg på Kreddy 0.9
1 FF
Dekl inkomst 356 000
Blanco 522 000 på tre olika banker
Krediter som syns 74 000
Dessutom har jag huslån på 1 870 000 tillsammans med sambo.

Jag valde samla lån ja.
Ränta från de som erbjöd beloppet: 6,63, 8,66, 6,28 och 5,95.

12 banker har inte gett mig erbjudande jag jag tillägga.

Har just ansökt om samlingslån på Lendo och fått 4 erbjudanden varav de två bästa från Avida och Nordax.

Jag ansökte om 150 000. Tänker samla en massa skitlån jag har. Blandannat sms-lån, Bank Norweigean, Klarna etc.

Utöver ovan nämnda har jag blancolån
Resurs bank 295 000
Santander 173000

Synligt vid ansökan : blancolån 522000
Krediter 74000

Min fråga är vilken bank bör jag välja?
När jag loggar in på Lendo står det "signera med bankid" på både Avidas och Nordax erbjudande. Betyder detta att jag inte behöver komplettera med något? Lönespec till exempel?

På övriga erbjudanden står "lösenkrav behövs" och på en annan "1 komplettering behövs".

Vill helst slippa komplettera. Är så nervös att det ska sikta sig. Skulle verkligen behöva bli av med alla skitlån. Har just fåt ny lön 30 600 / mån före skatt. Men har ingen lönespec på detta förrens i april då nya lönen utbetalas (den gäller dock från okt 2020). Det enda bevis jag har är ett mejl från chefen efter vårt lönesamtal på distans.

Hjälp ni med erfarenhet - Vem är smidigast? Avida eller Nordax?
Nordax. Inge krångel eller kompletteringar. De betalar ut och du betalar själv av vilka lån du vill. Satte upp autogirot själva. Man kan få tre betalfria månader per år. Betala in minst tre ggr månadskostnaden och månadskostnaden sänks

Senast ändrad:
Tack snälla för svar!!
Så nervös att det ska gå åt pipsvängen.. Behöver verkligen detta.

Hade du mycket blanco och krediter när du sökte? Orolig att de ska backa om de får nys om mina sms lån - dessa ska naturligtvis lösas så snart jag får pengarna.

Tack snälla för svar!!
Så nervös att det ska gå åt pipsvängen.. Behöver verkligen detta.

Hade du mycket blanco och krediter när du sökte? Orolig att de ska backa om de får nys om mina sms lån - dessa ska naturligtvis lösas så snart jag får pengarna.
Sökte 120 000, hade 450 000.
Så ta det lugnt, allt kommer att gå smidigt kan jag nästan lova!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp