Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avhysning efter exekutiv auktion

Hej,

Jag hoppas iofs att ingen har erfarenhet av detta men provar likväl att fråga.

Jag behöver flytta ut ur min bostadsrätt efter tvångsförsäljning. Har fått besked om när fördelningsmötet är och ringt KFM för att förhöra mig om var jag kan lämna nycklarna.

Min ambition var att ha tömt lägenheten innan fördelningsmötet men av olika anledningar kommer detta inte att lyckas. Jag själv kommet att vara ute tills dess men det är värre med mina ägodelar.

Jag har ännu inte hört någonting om tillträde men utgår ifrån att köparen kommer att vilja ha det senast dagen för fördelning. Jag kan få hjälp att flytta sådana saker som går att packa två dagar därefter men för hjälp med större saker (möbler) och tömning av källare kommer det att dröja ytterligare en vecka, dvs nio dagar efter fördelningsmötet.

Jag undrar därför om man behöver delges även efter en exekutiv auktion eller om det blir avhysning direkt? Jag vill gärna undvika ytterligare kostnader så om det är delgivning som gäller, hur ser tidsramen ut? - är det rimligt att utgå ifrån att jag klarar mig så länge jag har tömt och överlämnat nycklar senast 2,5 vecka från det att köparen begär handräckning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp