Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avhysning, bestrida ett föreläggande

Hej vet någon om man bestrider ett föreläggande
Från kfm ang obet hyra
Är det samma " gång" som vilken skuld som helst
Går det till TR oxå då

Du får väl 1-3 veckor på dig att betala skulden? Gör du det behåller du kontraktet. Även socialkontoret kontaktas.

Annars går dom tillväga på samma sätt som vilken annan skuld med skillnaden att du blir vräkt.

Hur stor är summan som ska betalas? Har du försökt komma överens med dom?

Lite över 4000 kr
Så om jag bestrider kan jag i te köpa mej tid
Utan det blir vräkning direkt

Det beror lite på vilka grunder du bestrider fakturan. Är det enbart för att vinna tid eller är det för att den faktiskt är felaktig. När det kommer till hyreslagstiftningen är den väldigt skyddande för hyresrättsinnehavaren dvs. det är svårt att få en person vräkt. Dels är handläggningstiden väldigt lång och betalar du den bestridda fakturan under handläggningstiden är det inga problem. Att vara notoriskt sen med hyror är inte bra men det är ändå svårt att vräka någon på grund av det. Jag har för mig att handläggningstiden från bestridande till att det kommer upp i rätten är ca 6 månader. Du har även fri prövningsrätt till hovrätten när det kommer till hyresfrågor. Rent praktiskt så hamnar detta inte hos tingsrätten utan hyresnämnden.

Bestrider du bara fakturan eller bestrider du en vräkning på grund av sen hyresinbetalning? Bestrider du en faktura är jag dock osäker på om du hamnar i hyresnämnden.

Har du tagit kontakt med hyresvärden och försökt skjuta fram betalningen? Om det känns lönlöst ger jag dig rådet att fixa fram pengarna så fort du kan.

När jag fick ett "avhysningsbrev" från kronofogdemyndigheten fick jag möjligheten att behålla mitt kontrakt om hyrorna som jag låg efter med betalades inom en 3 veckors period. Vilket gjordes. Finns den uppmaningen även i brevet du fått?

Jag har till i morgon att bet in då har det gått
3 v sedan jag skrev på
Om jag inte bet in så har jag väl inget att förlora på
Att bestrida ärendet
Är ni säkra på att dom inte kan vräka om jag bet in ex nästa v
Tack för era svar

Bestrider för att vinna tid att kunna bet
Ska jag bestrida avhysning och. Bet?

Jag har till i morgon att bet in då har det gått
3 v sedan jag skrev på
Om jag inte bet in så har jag väl inget att förlora på
Att bestrida ärendet
Är ni säkra på att dom inte kan vräka om jag bet in ex nästa v
Tack för era svar

Ring kronofogdemyndigheten på en gång! Fråga dom om hur du undviker en avhysning på bästa sätt. Hade jag varit du hade jag ringt hyresvärden och försökt få dom att återkalla kravet.

Har pratat med kfm idag men dom kunde inte göra något
ACORN ska jag bestrida hela ärendet för att vinna tid
Vet du om jag bet snart då får behålla lgh

Det beror lite på vilka grunder du bestrider fakturan. Är det enbart för att vinna tid eller är det för att den faktiskt är felaktig. När det kommer till hyreslagstiftningen är den väldigt skyddande för hyresrättsinnehavaren dvs. det är svårt att få en person vräkt. Dels är handläggningstiden väldigt lång och betalar du den bestridda fakturan under handläggningstiden är det inga problem. Att vara notoriskt sen med hyror är inte bra men det är ändå svårt att vräka någon på grund av det. Jag har för mig att handläggningstiden från bestridande till att det kommer upp i rätten är ca 6 månader. Du har även fri prövningsrätt till hovrätten när det kommer till hyresfrågor. Rent praktiskt så hamnar detta inte hos tingsrätten utan hyresnämnden.

Bestrider du bara fakturan eller bestrider du en vräkning på grund av sen hyresinbetalning? Bestrider du en faktura är jag dock osäker på om du hamnar i hyresnämnden.

Tvärtom mot vad alla tror så har vi den sämsta besittningsrätten när det gäller hyreslägenheter i Europa, man kan bli vräkt om man bara är mer än 8 dagar sen med betalning. Mängder av lagförslag har lagts genom åren för att stärka rätten, men inget har hänt. Kontakta Socialnämnden, det är brådis!

Läs mera på http://www.socialstyrelsen.se/hemloshet/vrakningsforebyggandearbete/vrakningsprocessen

https://www.kronofogden.se/Avhysningvrakning2.html

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp