Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avgifter och ränta

är det nån som vet, jag har haft avbetalningsplaner hos olika inkassobolag. Vi har kommit överens om en plan, de har skickat en bekräftelse med mera. När jag ringde i början på månaden till ett flertal och ville ha summan så jag kunde betala in skulden var de inga problem, men nu! Nu kommer de fakturor på 500-1000 kr som "återstår". Frågar jag va detta är säger de avgifter med mera. Är inte avgifter inräknade i planerna från början? Alektum säger att avgifter har en egen post när man lägger upp en betalplan och vill ha betalt för fakturaavgifter för de fakturor som skulle skickas ut men som nu inte kommer skickas ut då skulden är löst.? Är detta inte helt upp o ner?

Du kan ju alltid bestrida fakturorna och se hur långt de är villiga att gå för att hävda att de har rätt till dessa avgifter som aldrig blev av. Min gissning är att de inte kommer vilja testa detta i tingsrätten, men man vet ju aldrig, det kan ju kanske finnas en skrivelse om just detta i det ursprungliga lånevillkoren/avtalet.

Ok men tar avida en blank uc så fort man hamnar hos dom och får avbetalningsplan eller menar ni att dom tar en blank innan dom skickar till kfm om man inte följt avbetalningsplan hos inkasso

Ok men tar avida en blank uc så fort man hamnar hos dom och får avbetalningsplan eller menar ni att dom tar en blank innan dom skickar till kfm om man inte följt avbetalningsplan hos inkasso
De har aldrig tagit UC på mej inte ens när ärendet gick till KFM.

ok har lån hos expresskredit 3st på 3200kr ,credigo 2st på 2450kr påväg till inkassokrav kommer säkert till den 16augusti ,easycredit 3st på 3700,
undrar hur man ska göra nu????. har inte råd att ge 8300 sista aug för detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp