Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avdragsgilla påminnelseavgifter

Som rubriken lyder, visst är påminnelseavgifter avdragsgilla i deklarationen?

Samt måste man redovisa dom själv?

Hej,

Det är ju avdragsgillt för företag. Borde de då inte även vara det för privatpersoner?

Hej,

Det är ju avdragsgillt för företag. Borde de då inte även vara det för privatpersoner?

Hej
Efter alla mina år på skatteverket så har jag aldrig hört om det avdraget. Tyvärr har privatpersoner mycket mindre möjligheter för avdrag du kan göra ett öppet yrkande i deklaration under övriga upplysningar.

Skulle det vara så skulle man ju ha en rejäl slant att hämta med tanke på CSN:s påminnelseavgift... men nää jag tror inte det funkar för privatpersoner ;-)

Vad jag vet är bara räntor avdragsgill för privatpersoner

Det har varit avdragsgillt, kallades för förvaltningsavgifter, jag använde det tills för 2 år sedan tror jag sedan försvann det.

Det har varit avdragsgillt, kallades för förvaltningsavgifter, jag använde det tills för 2 år sedan tror jag sedan försvann det.

Var inte förvaltningsavgifter för depåer och liknande? Skulle vara minst 1000 kr per år Påminnelse för betalning låter inte så förvaltande, ingick det ändå?

inte enbart .. man fick dra av expeditionsavgifter mm, det blev snabbt några tusenlappar och jag har ääven fått mina deklarationer granskade, på egen begäraan faktiskt och det var inget som påverkade, tvärtom, jag hade räknat fel o fick lite extra.. me´n påminnelseavgift var det nog inte avsett för. Hade inte det då men det ts öetar efter är förvltningsavgifter och jag vet inte om det kunde dras av där, det har jag aldrig gjort, har inte haft förrän nu

inte enbart .. man fick dra av expeditionsavgifter mm, det blev snabbt några tusenlappar och jag har ääven fått mina deklarationer granskade, på egen begäraan faktiskt och det var inget som påverkade, tvärtom, jag hade räknat fel o fick lite extra.. me´n påminnelseavgift var det nog inte avsett för. Hade inte det då men det ts öetar efter är förvltningsavgifter och jag vet inte om det kunde dras av där, det har jag aldrig gjort, har inte haft förrän nu

Från och med 1 januari 2016 får du inte göra avdrag för förvaltningsutgifter. Du får inte dra av dem, även om de är utgifter för att förvärva eller behålla inkomster.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp