Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avdrag underskott nerlagd ef

La ner min ef juni 2021, i deklarationen iår hade jag I bilagan ett underskott på 156940kr , jag gjorde avdrag på hela beloppet.

Skulle eg fått betala 3496kr till SKV men efter milersättning och avdraget ska jag få tillbaka 31093kr.

Ny till min fråga, det står att man får avdrag med 70%, men 70% av 156940kr är inte 20k? Vad har jag missat? någon som vet och kan göra mig klokare? Bifogar bild på vad jag pratar om för avdrag.

Bilagor

• Screenshot_20230527_174020_Chrome.jpg
    Screenshot_20230527_174020_Chrome.jpg
    739.5 KB · Visningar: 19
La ner min ef juni 2021, i deklarationen iår hade jag I bilagan ett underskott på 156940kr , jag gjorde avdrag på hela beloppet.

Skulle eg fått betala 3496kr till SKV men efter milersättning och avdraget ska jag få tillbaka 31093kr.

Ny till min fråga, det står att man får avdrag med 70%, men 70% av 156940kr är inte 20k? Vad har jag missat? någon som vet och kan göra mig klokare? Bifogar bild på vad jag pratar om för avdrag.

Men skatten på avdraget stämmer skapligt, 30%.

Avdrag är inte det du får tillbaka, utan hur mycket det beskattningsbara beloppet minskar.

Men skatten på avdraget stämmer skapligt, 30%.

Avdrag är inte det du får tillbaka, utan hur mycket det beskattningsbara beloppet minskar.
Exakt just det vill jag ha förklarat för mig avdraget görs med 70%, sen får jag tbx 30% av det beloppet? Stämmer ju fortf inte riktigt om jag räknar att reseavdraget ger ca 15-16k?

Avdrag för resekostnader är bara för det som överstiger 11 000 kr. Och det är samma som med underskottet, du får inte tillbaka hela pengen utan du slipper skatta på den delen. Så i praktiken blir det ungefär 30% av det beloppet som överstiger 11 000.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp