Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avdrag för resor på deklarationen

Det gör jah minst!!
Då ska det väl inte vara några problem. Om du även ska göra avdrag för 2016 års bilkostnader och vill ha skatteåterbäringen i april och det inte finns avdrag för bilkostnader på din deklaration så får du godkänna deklarationen och göra omprövning när du fått ditt slutskattebesked vecka 10.

Tyvärr så får man bara avdrag för det som överstiger 10 tkr :(

Det gör jah minst!!

låter bra, 2 timmar är dock väldigt mycket tid att spara in på något som ligger 4 mil bort, skatteverket kan vara sjukt nitiska på den punkten.

låter bra, 2 timmar är dock väldigt mycket tid att spara in på något som ligger 4 mil bort, skatteverket kan vara sjukt nitiska på den punkten.
Ja men ska ja åka kommunalt så måste ja vänta på bussen en timme varje kväll. Bussen tar 50 min enkelväg å bilen tar 30 å ja måste åka en timme tidigare om ja ska åka buss på morgonen... Så ska ja åka kommunalt så sparar ja typ 3 timmar på bil ist för kommunalt, får mer sömn å blir därmed en säkrare medarbetare

Ja men ska ja åka kommunalt så måste ja vänta på bussen en timme varje kväll. Bussen tar 50 min enkelväg å bilen tar 30 å ja måste åka en timme tidigare om ja ska åka buss på morgonen... Så ska ja åka kommunalt så sparar ja typ 3 timmar på bil ist för kommunalt, får mer sömn å blir därmed en säkrare medarbetare

Bra, den sista delen är dock nåt skatteverket struntar i :)

Bra, den sista delen är dock nåt skatteverket struntar i :)

Har en fundering till! Jag tänkte göra en omprövning på deklarationen på reseavdraget. Men min avdrag är lite brusat, räknat på 5mil om dagen när det igentligen är 4,5 mil. Är det större risk att dom kontrollerar nogrannare om man gör omprövning?

Har en fundering till! Jag tänkte göra en omprövning på deklarationen på reseavdraget. Men min avdrag är lite brusat, räknat på 5mil om dagen när det igentligen är 4,5 mil. Är det större risk att dom kontrollerar nogrannare om man gör omprövning?
Det är möjligt. Jag skulle dock aldrig försöka att ändra avståndet, det är ganska lätt att kolla, däremot antalet dagar som man yrkar avdrag för kan man glida lite på, rimligt är väl dock att man gör avdrag för 3 - 4 veckors semester.

Det är möjligt. Jag skulle dock aldrig försöka att ändra avståndet, det är ganska lätt att kolla, däremot antalet dagar som man yrkar avdrag för kan man glida lite på, rimligt är väl dock att man gör avdrag för 3 - 4 veckors semester.

Ok! Nu har jag ju kört samma belopp i 8år på reseavdraget, så att ändrar nu kanske är dumt!

Spontant ja

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp