Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

avbetalningsplan på smslån, både förfallna och ej förfallna lån?

Hej, ngn som kan upplysa mig hur de olika bolagen ställer sig till avbetalningsplaner? Framförallt Avida och Svea dit de flesta betalningarna går? Jag har flera smslån, en del som förfallit till betalning i dagarna, men de flesta ska ut nu i juli och augusti- känner att jag satt mig i en rävsax...har ni hört den förr...;-) och vill därför ta tag i eländet innan det blir inkasso av det....
Ngn som har liknande erfarenheter av att göra upp med de olika bolagen?Eller ska jag vända mig direkt till låneinstituten ifråga
Tacksam för goda råd och :confused:snabba svar?

Väldigt få sms-långivare godtar avbetalning, dock finns det några som erbjuder förlängning av förfallodatum mot en mindre avgift. Går skulderna till inkasso kan du däremot oftast få en avbetalningsplan. Både Svea och Avida godtar detta, men det är långivaren som har slutordet. Räkna dock med att du ska betala minst 1000 kr/mån på ett sms-lån samt att det tillkommer ränta och uppläggningsavgift.

Som sagt ovan, låneinstutiten gör inte upp planen utan du får låtta det gå till inkasso och då göra upp, dom vill såklart mjölka ut alla avgifterna först innan en plan läggs upp.
Går att göra upp med Svea och få dom att slå ihop flera ärenden till en plan.
Du får stå på dig lite utan att bli otrevlig mot dom.
Avida har jag ingen aning om´hur dom agerar.
En del av de andra mindre inkassobolagen kan ofta gå med på små månadsbelopp.

Avida

Både jag och min sambo har avbetalningsplan via Avida och dom har bara varit bra och tillmötesgående mot oss båda

hos svea kan du be att dom slår ihop alla lån och du kan betala en kostnad istället för ha flera olika ärenden hos svea och få räkning på varje.
räkna ev med hög månadskostnad beroende på hur många du har och vilken lånesumma du tog på lånen.jag hadde flera hos svea slog ihop fick betala ca 6000 i månaden.man kan avb upp till 6 ggr.ibland bestämmer dom hur lång avbtid man får.men detta är min erfarenhet av svea och ca 2-3 år tillbaka så kanske tiderna har ändrats till det bättre.

Ok tack igen! Fick svar fr svea att jag för höra av mig om/ när "inkasso" är ett faktum och diskutera med deras inkassoavd.... Helt klart lever man på att folk hamnar i skiten för man är inte det minsta intresserad av att komma överens innan.... Men men jag har satt mig i skiten själv och får ta mig ur själv.... Tack för alla svar, skönt att veta att det finns fler där ute i liknande sits.... Även om jag inte önskar någon att fastna i denna lånekarusell....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp