Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avbetalningsplan Lowell Inkasso

Tillsammans med 4 sidor ansökningblankett så skickade jag även alla dokument som styrker min ekonomiska situation.
Fick du någon motivering till varför du inte får en avbetalningsplan?

Att DNB bank inte accepterar någon form av avbetalningsplan och ackord. Då dom är fodringsägarna (DNB bank - TUI kortet) så sa Lowell att dom går på deras linje.
Om jag var du skulle jag kontakta DNB, du har inget att förlora på att be dem göra ett undantag.

Om jag var du skulle jag kontakta DNB, du har inget att förlora på att be dem göra ett undantag.
Ja jag tänker att jag får gå runt Lowell och direkt till DNB bank och förklara. Har inget att förlora.

Nu hörde Visma av sig. Har en skuld där på 27500 kr och dom avskriver 6500 kr om jag betalar in 21000 kr inom 30 dagar. Först ville dom inte gå ner en enda krona trots att jag förklara läget och nu ringer dom med ett erbjudande.

Ja jag tänker att jag får gå runt Lowell och direkt till DNB bank och förklara. Har inget att förlora.

Nu hörde Visma av sig. Har en skuld där på 27500 kr och dom avskriver 6500 kr om jag betalar in 21000 kr inom 30 dagar. Först ville dom inte gå ner en enda krona trots att jag förklara läget och nu ringer dom med ett erbjudande.
Det är så man får göra... prova alla möjliga vägar. Jag fick nej av Svea inkasso en gång att sätta ner ett belopp tillfälligt under 3 mån, de sa nej. Sen frågade jag varför och fick till svar att kreditgivaren inte godkänner det. Så jag kontaktade kreditgivaren och det var inga problem. så kreditgivaren meddelade Svea om att sänka beloppet.
Men det går åt en massa energi att hålla på och kämpa så där och oroa sig!

Det är så man får göra... prova alla möjliga vägar. Jag fick nej av Svea inkasso en gång att sätta ner ett belopp tillfälligt under 3 mån, de sa nej. Sen frågade jag varför och fick till svar att kreditgivaren inte godkänner det. Så jag kontaktade kreditgivaren och det var inga problem. så kreditgivaren meddelade Svea om att sänka beloppet.
Men det går åt en massa energi att hålla på och kämpa så där och oroa sig!
Jag har 108000 kr i skulder just nu efter att ha betalt Gothia och Alektum. Jag vet att jag kommer klara att bli skuldfri. Viljan och motivationen är på topp. Vill bara ha ett jobb nu! Såååå många sökande per tjänst. Hade underlättat så mycket att bli skuldfri om jag bara hade ett arbete.

Jag har 108000 kr i skulder just nu efter att ha betalt Gothia och Alektum. Jag vet att jag kommer klara att bli skuldfri. Viljan och motivationen är på topp. Vill bara ha ett jobb nu! Såååå många sökande per tjänst. Hade underlättat så mycket att bli skuldfri om jag bara hade ett arbete.
Jag hoppas att du hittar ett jobb snart <3

Att DNB bank inte accepterar någon form av avbetalningsplan och ackord. Då dom är fodringsägarna (DNB bank - TUI kortet) så sa Lowell att dom går på deras linje.
Min fordringsägare har alltid varit medgörliga, tyvärr ställde livets skeenden till det och skulden hamnade hos Lowell. Men det har varit ett bra bemötande. Behöver hålla det flytande så jag kan ro i hamn ett hopbakningslån när studierna är klara.

Kan ju vara så att dnb har risigt ställt i kassan och inte ser sig ha råd att att hålla på med långa avbetalningsplaner (som säkert avbryts rätt ofta enligt erfarenhet)

Att vägra avbetalningsplaner kan ge både effekt att det blir kfm. Och kan nog ge effekt att folk prioriterar just den skulden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp