Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avbetalningsplan hos Vivus inkasso

Fick mitt lån på 7000 uppsagt och ringde och bad om avbetalningsplan. Fick ett erbjudande om att betala in 3000kr imorgon den 25:e och sen skulle jag ringa dem igen den 26:e och då skulle de kunna lägga upp en räntefri avbetalningsplan på resten. Frågan är om det är värt det?
Kommer behöva hoppa över betalningar på andra lån för att ha möjlighet att betala 3000. De brukar väl skicka vidare till Gothia annars? Eller gör de lite som de vill, alltså Gothia ibland och direkt till kronofogden ibland? Jag har redan 6 ärenden med en total skuld på 130000 hos Gothia som jag betalar 6000 per månad på och min förhoppning är att kunna få sänka månadsbeloppet inom en snar framtid, vilket inte lär bli lättare om det kommer in ett ärende till. Jag kommer dessutom få betala ränta hos Gothia istället för räntefritt hos Vivus inkasso.
Fast å andra sidan kanske inte en skuld till på 7000-8000 gör så stor skillnad när totalskulden är 130000. Med lite tur kanske jag åtminstone slipper höja månadsbeloppet och då är det ju nästan bättre att låta det gå till Gothia.
Vet inte hur jag ska göra. Känns som pest eller kolera. Hur skulle ni ha gjort?

Senast ändrad:
Jag skulle nog låta det gå till gothia och sen försöka samla ihop dom pengarna till nästa månad och betala in hela då hos gothia just den skulden så den försvinner direkt

De skräms alltid med kfm!!!
Sa de hur mkt du kommer att betala efter de första 3000?? Får du resternade skuld på 10 mån så blir det 400 kr i månaden. Så det kan vara värt men å andra sidan kan du inte punga ut med 3000 kr så kan du inte. Men hade du pressat dem lite så hade de gått med på 2000 kr.

De skräms alltid med kfm!!!
Sa de hur mkt du kommer att betala efter de första 3000?? Får du resternade skuld på 10 mån så blir det 400 kr i månaden. Så det kan vara värt men å andra sidan kan du inte punga ut med 3000 kr så kan du inte. Men hade du pressat dem lite så hade de gått med på 2000 kr.
Jag hade kredit hos vivus innan på 20k , höll på med förlängningsavgifter varje månad ! Så jag sket i det , ringde upp dom och sa jag mailat 2 gånger nu och ringer nu behöver jag absolut hjälp ! Fick betala 2000 kr mån räntefritt !

Jag hade kredit hos vivus innan på 20k , höll på med förlängningsavgifter varje månad ! Så jag sket i det , ringde upp dom och sa jag mailat 2 gånger nu och ringer nu behöver jag absolut hjälp ! Fick betala 2000 kr mån räntefritt !
Har också åkt Vivus-karusellen ett par gånger. Så dyrt i längden med alla förlängningsavgifter. Sista svängen ville de ha 10 000 per omgående kr för att inte skicka till Kf. och jag frågade flera ggr om de verkligen kommer att skicka till Kf och inte inkasso och de sa att det är Kf som gäller om jag inte betalar 10 000 kr!! Jag hade inget val, kunde inte betala så mkt. Efter några veckor kom det brev fr Gothia att skulden gått till dem. LÄTTNAD!!!!!!!!!

Har också åkt Vivus-karusellen ett par gånger. Så dyrt i längden med alla förlängningsavgifter. Sista svängen ville de ha 10 000 per omgående kr för att inte skicka till Kf. och jag frågade flera ggr om de verkligen kommer att skicka till Kf och inte inkasso och de sa att det är Kf som gäller om jag inte betalar 10 000 kr!! Jag hade inget val, kunde inte betala så mkt. Efter några veckor kom det brev fr Gothia att skulden gått till dem. LÄTTNAD!!!!!!!!!
Ja stor skillnad :) gothia tycker jag faktiskt har varit bra att ha o göra med !

Ja stor skillnad :) gothia tycker jag faktiskt har varit bra att ha o göra med !

Både jag och min sambo har 17k vardera hos vivus inkasso. Tänker ringa dom och höra om avbetalning men misstänker att de kommer tjata om sin jvla förlängningsavgift. Ska man bara släppa det till gothia och lösa det där? Är det alltid gothia hos vivus? Hur lång tid får man normalt på sig att betala hos gothia?

Både jag och min sambo har 17k vardera hos vivus inkasso. Tänker ringa dom och höra om avbetalning men misstänker att de kommer tjata om sin jvla förlängningsavgift. Ska man bara släppa det till gothia och lösa det där? Är det alltid gothia hos vivus? Hur lång tid får man normalt på sig att betala hos gothia?
När min skuld gick till Gothia (ca 14 000 kr) så ringde jag dem och de gick med på att jag betalar 1200 kr i månaden. De ville helst att jag skulle betala mer "för min skull" för annars kommer skulden inte minska så mkt men efter en hård förhandling så accepterade de 1200 kr/mån. Min huvudargument var att det är bättre att jag betalar det jag vet kommer kunna betala än att jag får ett belopp som jag inte kommer klara av.

Det finns två alternativ för er, antingen förhandlar ni med Vivus om räntefri avbetalning och om ni kan betala några tusen på en gång, men går de inte med på det eller kräver de alldeles för höga engångssummor så släpp till Inkasso.

Vet ej om det är bara Gothia de skickar till.

När min skuld gick till Gothia (ca 14 000 kr) så ringde jag dem och de gick med på att jag betalar 1200 kr i månaden. De ville helst att jag skulle betala mer "för min skull" för annars kommer skulden inte minska så mkt men efter en hård förhandling så accepterade de 1200 kr/mån. Min huvudargument var att det är bättre att jag betalar det jag vet kommer kunna betala än att jag får ett belopp som jag inte kommer klara av.

Det finns två alternativ för er, antingen förhandlar ni med Vivus om räntefri avbetalning och om ni kan betala några tusen på en gång, men går de inte med på det eller kräver de alldeles för höga engångssummor så släpp till Inkasso.

Vet ej om det är bara Gothia de skickar till.

Vad är en rimlig engångssumma på 17k med räntefri avbetalningsplan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp