Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avbetalningskredit

Hej!

jag håller på att sälja min bil där jag har ungefär 60k kvar på lånet. På min uc står lånet som avbetalningskredit och inte som privatlån, kommer det väga tyngre att bli av med det jämfört med om det hade stått som vanligt privatlån?

mvh

Hej!

jag håller på att sälja min bil där jag har ungefär 60k kvar på lånet. På min uc står lånet som avbetalningskredit och inte som privatlån, kommer det väga tyngre att bli av med det jämfört med om det hade stått som vanligt privatlån?

mvh

Troligtvis, ja.

Däremot verkar ett billån som kredit inte väga lika högt som vanliga krediter, möjlig att det finns någon form av gruppindelning baserat på vad det är för kredit. Damen min har bolån samt billån som står som kredit och har ändå 0.1 i betyg.

Blanko eller privatlån är ju utan säkerhet medan billån har bilen som säkerhet. Dessutom har billån ofta betydligt bättre villkor. Rak amortering och låg ränta. Så hellre billån än blanko!

Det skulle alltså vara bättre att bli av med ett blanco än en avbetalningskredit

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp