Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avanza och skuldsanering

hej
om jag lyckas leva snålt jobba extra lite då och då under min skuldsanering och spara 50 tusen om året, ifall jag investerar med dessa pengar i Avanza kan gäldenärerna se dessa pengar sedan i deklarationen ? eller hur går det till kan någon som är med erfarenhet förklara hur det går till med investera pengar på Avanza under pågående skuldsanering.

Förbehållsbeloppet 6096:- och du ska då spara undan lite över 4K i månaden, hur ska du roiland det?, bara nyfiken :), du tänker spara frimånaderna då?

Förbehållsbeloppet 6096:- och du ska då spara undan lite över 4K i månaden, hur ska du roiland det?, bara nyfiken :), du tänker spara frimånaderna då?
ja jag menar under fria månader och man får buffert 1000k varje månad. sedan man får skattepengar tillbaka också. så det kan bli ca 50 tusen.

Jag hoppas på att de 300.000 första på ISK kommer bli skattefria från 2025-01-01 som det är sagt enligt Tidöavtalet. I så fall kommer jag börja spara på ett ISK nästa år (förutsatt alllt är klart med skuldsaneringen)

Delvis sparar man 50.000 per år där så kommer inget att deklareras från nästa år. Syns inte i skatten att man har sparpengar på ISK även om det går bra (under 300.000). Borgenärerna kan ändå inte logga in och se på Avanza/Nordnet kontot.

Så min strategi blir att försöka spara pengar i år på bankkonto.
Sen om dom får igenom 300.000 skattefria från första januari börja konstruera en portfölj med en del av pengarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp