Avanza bolån någon som har erfarenhet?

Hej

Tänkte flytta bolånet till Avanza Bolån plus, som det heter. Någon som har erfarenhet? Bra ränta och har mitt aktiekapital där, allt sköts digitalt också.

Tack!

Ingen erfarenhet av Avanza men om du är nöjd med räntan samt har övrigt engagemang där låter det ju som en bra lösning.

min egen erfarenhet är att ju mer man har samlat hos samma bank (sparkonton, lönekonton etc) desto enklare blir dom att ha att göra med.

lycka till och håll oss gärna uppdaterade

jag är inte så imponerad, max 60% belåning, väldigt hårda med kalkylen, schablon över levnadskostnader och sådant är väldigt högt, dom sa själva att dom är extra hårda, jag själv blev nekad.
jag gick sedan till en annan bank och fick lån med högre belåning och mer fördelaktig ränta.
ja jag har också aktier hos Avanza men det hjälper inte....

jag är inte så imponerad, max 60% belåning, väldigt hårda med kalkylen, schablon över levnadskostnader och sådant är väldigt högt, dom sa själva att dom är extra hårda, jag själv blev nekad.
jag gick sedan till en annan bank och fick lån med högre belåning och mer fördelaktig ränta.
ja jag har också aktier hos Avanza men det hjälper inte....

Vad hade du för förutsättningar då? Deras kundtjänst sa tex att man var tvungen att ligga under 1,5% UC risk och man kan ju kolla på deras hemsida först en uppskattning om de beviljar eller inte

Har man god ekonomi och låg belåning så är det inget fel på den aktören! 1,34 rörligt är bra i dagens läge då bundna lån tenderas att sänkas och rörliga höjas.

Vad hade du för förutsättningar då? Deras kundtjänst sa tex att man var tvungen att ligga under 1,5% UC risk och man kan ju kolla på deras hemsida först en uppskattning om de beviljar eller inte
jag hade 2ff (äldre än 6 månader), inkomst runt 500k, blanco 326k, 150k i krediter 10% nyttjat, UC risken mins jag inte exakt, någonstans mellan 0,1 och 0,4 antagligen.
och jag sökte då ynka 700k i bolån...

jag plockade ut 850k i annan bank istället efter avslaget, 10 år till 1,29%

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp