Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Att peppa varandra

Som du säger, ångesten över vad man inte kan ge sitt barn är det värsta.

Vad jobbigt med Gothia? De har alltid funkat för mig. Så trist när det handlar om att få rätt handläggare.

Kanske dålig idé till en tråd. Men mitt i denna eländiga tillvaro, där söndagsångesten är stark på grund av att vardagen består av postskräck och av att tillbringa sin tid med att maila och ringa fordringsägare och vädja.

Då tänker jag att en tråd med ekonomiska tips och hur man behåller orken och den psykiska hälsan skulle kunna vara bra.

Hur gör du för att orka?
Var hämtar du energi?
Har du bra sparknep?

Jag sparar in på små utgifter. Jag sparar in på maten exempelvis. Har börjat med 5:2 då jag även behöver gå ner i vikt. Bra sätt att spara in på matpengarna.

Maten är inte heller ett problem för mig. Bara bonus att inte äta :)
Men nu har jag 30 000 på väg till KFM och kreativiteten har tagit slut.
Andas djupt. En dag i taget.

usch vad jobbigt! Antar att du har försökt stoppa så skulden inte går till kf? Har du bil du kan låna på?

Skuldlista lät bra. Det har jag börjat med och det känns genast bättre. Det finns en ljusning även om helvetet är här och nu.

Det har jag också. Det gjorde jag direkt när jag släppte saker till kronofogden, kändes naturligt att strukturera upp det för att enkelt se och inte glömma någon skuld på sikt.

Däremot tycker jag den känns hemsk att se, även om det "bara" är ett tiotal, cirka 12 tror jag, skulder på den. Det är ändå uppåt 100.000:- vi talar om som inte finns på kort sikt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp