- Meddelanden
- 31 420
- Mottagna reaktioner
- 16 476
- Poäng
- 11 677
Vad är tveksamt? Jag har sett det. Det är fakta.Tveksamt
Vad är tveksamt? Jag har sett det. Det är fakta.Tveksamt
Alla utländska banker har lag att följa svenska kreditupplysningar. Så har man svårt här, har man också svårt där.
Nja, svenska bankerna släpper nog inga uppgifter till utländska banker sådär bara. Finns inget hinder för en norsk bank att göra uc eller bisnode eller liknande dock.Dom banker som lånat ut tar alla uppgifter från svensk bank. Så samma som hemma. Så är man ute efter att det skulle kanske vara lättare så kan man sluta tänka nu.
Var nånstans säger personen "helt saknar koppling till landet"?"Som rubriken lyder, är det möjligt att låna pengar från ett annat land inom EU, medans man bor i Sverige?"
Frågan gäller väl om man bor i SverigeJobbar man o skattar i ett annat land, och dessutom har ett personnr i det landet så är det inte omöjligt med lån i de landet.
Var nånstans säger personen att koppling finns?Var nånstans säger personen "helt saknar koppling till landet"?
Ingenstans, och det är ju det jag säger. Ospecifik frågeställning. Öppet för tolkning.Var nånstans säger personen att koppling finns?
Var nånstans säger personen att koppling finns?
Det står ”om man bor i Sverige”, det står inte ”kan man låna i ett annat land om man har koppling till landet”.Men du citerade och hänvisade till rubriken, där det inte stod det du sa..
Skojar du nu?Det står ”om man bor i Sverige”, det står inte ”kan man låna i ett annat land om man har koppling till landet”.