Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Att hamna i skuldfällan

Jag kommer en dag skriva min långa historia här, liknar din ganska mycket. Det du har skrivit låter som en text ur en bok eller en film.
Ser fram emot att läsa din historia. Det hade nog blivit en rätt usel film eller bok men ibland känns livet bra jävla suddigt. Precis som en film som passerar revy…

Idag damp första ”skuld att betala” från KFM ned i Kivra. Jag har t.om den 12/12 på mig att betala, vilket jag naturligtvis inte har en möjlighet till. I brevet står att jag snarast ska kontakta KFM. Finns det någon poäng med att kontakta dem överhuvudtaget? När kan det tänkas att min lön börjat utmätas? Januari?

Idag damp första ”skuld att betala” från KFM ned i Kivra. Jag har t.om den 12/12 på mig att betala, vilket jag naturligtvis inte har en möjlighet till. I brevet står att jag snarast ska kontakta KFM. Finns det någon poäng med att kontakta dem överhuvudtaget? När kan det tänkas att min lön börjat utmätas? Januari?

Nä, du har inget att vinna på att kontakta kfm.

Efter den 12/12 kommer du få redogöra för din inkomst, vilket innebär att det är tidigast januarilönen som utmäts.

Nä, du har inget att vinna på att kontakta kfm.

Efter den 12/12 kommer du få redogöra för din inkomst, vilket innebär att det är tidigast januarilönen som utmäts.
Hur lång tid efter förfallodatum (12/12) kommer KFM att begära in redovisning av min inkomst?

Jag har lyckats spara undan ca 25K som jag tänkt ha som en buffert när utmätningen kommer igång. Någon som har tips på var jag kan förvalta dessa pengar utan att de utmäts? Konto hos Rocker?

Har än så länge en skuld att betala till KFM. Sista betaldatum är imorrn och jag kommer/kan inte betala. När kan jag förvänta mig att KFM återkommer med begäran om uppgifter om min inkomst? Kommer jag klara Decemberlönen innan utmätning kommer igång?

Har än så länge en skuld att betala till KFM. Sista betaldatum är imorrn och jag kommer/kan inte betala. När kan jag förvänta mig att KFM återkommer med begäran om uppgifter om min inkomst? Kommer jag klara Decemberlönen innan utmätning kommer igång?
Ja, du kommer klara Decemberlönen.

I ett par månader har det nu kommit brev från KFM till Kivra i en strid ström. Det är delgivningar, utslag och skulder att betala om vartannat. Brev om att uppge inkomster. Jag trodde väl i min enfald att det skulle kännas lättare, att man skulle må lite bättre efter att ha släppt allt till KFM. Det är fan tvärtom och först nu inser jag att jag kommer vara skuldsatt för resten av livet och vilken enorm inverkan det kommer ha på mitt resterande liv. Vissa dagar är så sjukt mörka att jag knappt står ut med ångesten och skammen. Mina barn är för små för att förstå men en dag kommer jag behöva se mina älskade barn i ögonen och berättar att farsan har gjort en jävla fuck-up och att de kommer fortsätta leva i fattigdom. Tanken och känslan får mig att gråta som ett litet barn. Ska försöka ta mig igenom ytterligare en dag av mörker...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp