Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Att fokusera på inför samlingslån

Måste kännas underbart skönt att ha nått brytpunkten att ha lägre blanco än årslön. Då tror jag dessutom förutsättningarna för att få samlingslån med bra ränta ökar dramatiskt :)
Ja precis, en liten motivationskick helt klart. Men jag har lätt att sväva iväg och tänka att det är så långt kvar osv men man måste faktiskt ta en dag i taget!

Förhoppningsvis så löser det sig via Nordea, annars får jag köra typ Lendo. Det problemet den dagen, ska inte ta ur förlusten i förskott!

Om jag tillåts låna tråden så jag en fråga:

Om man tar ett samlingslån så ska man uppge totalbeloppet för de lån/delbetalningar som man vill lösa - är detta totalbelopp något som kollas upp? Om man t.ex. har flera mindre lån på totalt 100.000 men ansöker om 120.000 för att få lite över, är det något man kan göra?

Om jag tillåts låna tråden så jag en fråga:

Om man tar ett samlingslån så ska man uppge totalbeloppet för de lån/delbetalningar som man vill lösa - är detta totalbelopp något som kollas upp? Om man t.ex. har flera mindre lån på totalt 100.000 men ansöker om 120.000 för att få lite över, är det något man kan göra?
Jag tror det är lite olika för olika långivare. För de som kräver att lösa in lånen åt dig är det ju generellt svårare att "ta i lite extra", andra vill ju säkert kasta så mycket pengar (för höga räntor) som möjligt på dig beroende på vad du har för UC och KALP.

Jag tror det är lite olika för olika långivare. För de som kräver att lösa in lånen åt dig är det ju generellt svårare att "ta i lite extra", andra vill ju säkert kasta så mycket pengar (för höga räntor) som möjligt på dig beroende på vad du har för UC och KALP.
Jag funderade på Lendo, och då får man ju olika erbjudanden (förhoppningsvis) från olika lånegivare, men man vet alltså inte hur strikta de är avseende totalbeloppet som man vill lösa.

Jag hoppar in och lånar denna tråd lite istället för att skapa en ny.
Har sikte på ett samlingslån i mars när de allra flesta FF försvunnit.
Kortfattat är min fundering ifall det är bättre att lösa ut ett mindre lån (~10k) med en månadskostnad på ~1400 helt och hållet, eller lägga de 10k på Northmill krediten där jag har använt hela på 40k.
Månadskostnaden just nu på Northmill är ~1200 och lär väl inte minska speciellt mycket ifall man har kvar 30k?
Så månadskostnaden lär ju minska mer om jag betalar av lånet, men är det mycket bättre för uc betyget om man minskar på krediten istället?
Ifall jag får bort lånet och den månadskostnaden kan man lägga det på Northmill istället som extra amortering, kanske är bästa lösningen?

Såg att Unionen jag är med i har ett medlemslån med Danskebank på upp till 400 000kr med 6.3% ränta i dagsläget, vet någon vad de har för krav?
Kommer jag få ett bättre erbjudande från Lendo? Eller är vänta ut allt och gå direkt till min bank (Swedbank) eller Nordea bättre?

Såg att Unionen jag är med i har ett medlemslån med Danskebank på upp till 400 000kr med 6.3% ränta i dagsläget, vet någon vad de har för krav?
Kommer jag få ett bättre erbjudande från Lendo? Eller är vänta ut allt och gå direkt till min bank (Swedbank) eller Nordea bättre?
Följer!

Från 6.3 till 4.9 i UC-betyg när jag gick från 5 till 4 förfrågningar idag. Fortfarande 0.9 kvar tills man går från "mindre bra" till "Bra".

Någon som har tagit ett medlemslån hos Danskebank för Unionen eller annat fackförbund och vet vad de har för krav?

Från 6.3 till 4.9 i UC-betyg när jag gick från 5 till 4 förfrågningar idag. Fortfarande 0.9 kvar tills man går från "mindre bra" till "Bra".

Någon som har tagit ett medlemslån hos Danskebank för Unionen eller annat fackförbund och vet vad de har för krav?
Danske bank kräver att din kalp går ihop och att du har kreditbetyget ”bra”.
Räntan sänks samma dag som styrräntan sänks vilket är positivt trots att de har ”fast ränta”.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp