Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Att fokusera på inför samlingslån

För betygets skull bör du nolla kreditkorten först (utan att säga upp krediterna) så jobba främst med det. Men om du får 25 över varje månad (det är mer än jag får innan jag börjar betala in räkningarna, och då har jag ändå dubbelt så mycket lån som du även om räntorna är bättre :) så är det ju bara ösa på med alla skitlån fram till sista januari (eller i alla fall slutet på november)

Tänk att du går in i en "krigsekonomi". Ändra helt mental inställning till att fokusera på att få bort så mycket som möjligt. Sälj grejer, snåla så mycket det går, se varje amorterad krona som en seger. Osv

Betyget hoppade ner från 10 till 6.3 idag när endast 5 förfrågningar återstår.
Hur lågt vill man ha betyget för att faktiskt få en bra ränta på ett nytt samlingslån?

Kan det inte vara ett bra tillfälle att prata med din bank och se om dom kan lösa detta åt dig istället? Inte alls högt belånad sett till inkomst.

Förklara situation, ha allt på papper och så kanske dom kan erbjuda något bra ändå.

Annars, fokusera på krediterna (remember och Swedbank), det gör nog mest skillnad på betyget

Betyget hoppade ner från 10 till 6.3 idag när endast 5 förfrågningar återstår.
Hur lågt vill man ha betyget för att faktiskt få en bra ränta på ett nytt samlingslån?
Jag har 5.5 nu och ska försöka komma ner till minst "bra" betyg innan jag kontaktar vardagsbanken, men jag tror att man minst vill nå "mycket bra" för att komma under 10% i ränta för ett samlingslån.

Jag har 5.5 nu och ska försöka komma ner till minst "bra" betyg innan jag kontaktar vardagsbanken, men jag tror att man minst vill nå "mycket bra" för att komma under 10% i ränta för ett samlingslån.
Jag skulle nog inte själv söka på högre än 0.5. inte på Lendo osv iaf. Jag siktar på 0.2. Har 0.3 nu och det hade jag även sist jag sökte och då fick jag nobben. Men det handlar mer om att jag är för högt belånad i förhållande till inkomst. Kan se helt annorlunda ut för dig. Men ju lägre betyg desto högre chans till bra ränta. Jag tycker du ska ha lite tålamod, jobba ner krediterna och söka när du kommer ner under åtminstone 1.0

Jag skulle nog inte själv söka på högre än 0.5. inte på Lendo osv iaf. Jag siktar på 0.2. Har 0.3 nu och det hade jag även sist jag sökte och då fick jag nobben. Men det handlar mer om att jag är för högt belånad i förhållande till inkomst. Kan se helt annorlunda ut för dig. Men ju lägre betyg desto högre chans till bra ränta. Jag tycker du ska ha lite tålamod, jobba ner krediterna och söka när du kommer ner under åtminstone 1.0
Instämmer, är man för högt belånad (definitionen kan variera beroende på makroläget) så måste man nog i övrigt vara rätt fläckfri för att beviljas ett samlingslån. Dvs 0-1 ff, skuld som minskat och inte ökat senaste 12 mån, etc. Ränta under 10% får man i sådant läge vara rätt nöjd med, utifrån dagens ränteläge.

Ja det är mer rimligt.. Jag som har 20ff kvar nu (fråga inte hur haha...) gått ner från 29 och har inte tagit någon ny på 4,5 månad. Helt klart värt att vänta in tills jag har 0 ff men det känns så långtid kvar, men en dag i taget!

Ja det är mer rimligt.. Jag som har 20ff kvar nu (fråga inte hur haha...) gått ner från 29 och har inte tagit någon ny på 4,5 månad. Helt klart värt att vänta in tills jag har 0 ff men det känns så långtid kvar, men en dag i taget!
Men efter sista november är det bara en kvar va? Det går fort dit :) Du har ju väldigt bra förutsättningar om du väntar upp dem !

Men efter sista november är det bara en kvar va? Det går fort dit :) Du har ju väldigt bra förutsättningar om du väntar upp dem !
För mig går typ 15st ut under hösten, 3 som går ut i januari och 2 som går ut i april som är de sista jag tog för att samla mina spel-lån.. (500k hos collector)

Ska sedan kontakta Nordea, har redan lönekonto + bolån där så ser väl inte något större problem att flytta över värdepapper (isk) och eventuellt annat också då.

Ska även förlänga collector när de lånet nått 6 månader för att extraamortera mitt andra lån, har precis gått under årsinkomsten i blancoskuld nu :)

För mig går typ 15st ut under hösten, 3 som går ut i januari och 2 som går ut i april som är de sista jag tog för att samla mina spel-lån.. (500k hos collector)

Ska sedan kontakta Nordea, har redan lönekonto + bolån där så ser väl inte något större problem att flytta över värdepapper (isk) och eventuellt annat också då.

Ska även förlänga collector när de lånet nått 6 månader för att extraamortera mitt andra lån, har precis gått under årsinkomsten i blancoskuld nu :)

Måste kännas underbart skönt att ha nått brytpunkten att ha lägre blanco än årslön. Då tror jag dessutom förutsättningarna för att få samlingslån med bra ränta ökar dramatiskt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp