Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Att berätta allt

Förstår dig har också hand om familjens ekonomi var bra på det i början men började spela och ta lån på lån går Back varje månad men min man vet inget hemskt sover inte och mår piss när ska jag berätta kommer bli skilsmässa har förstört familjens ekonomi så hemskt gråter varje dag vi får kämpa ihop kram tänker på dig

Fina människor! Så glad att jag hittat hit.... En känsla av värde trots att alla tycker man är kass.... Mötet på banken... Vad ska man säga? Var ska man börja? En sambo som är vansinnig, två bankmän som är "förstående" men samtidigt anklagande.... Summasummarn, övervärdet i huset kontra huslån är ca 1,3 miljoner. Vi behöver ca 550 000.- för att lösa bort alla blanco. Låter inte orimligt alls, men de är tveksamma. Vi har gjort bort oss. Den där känslan. Att man är så jävla kass, att man är usel.... Samtidigt som jag brottas med vetskapen om att MÅNGA har huslån på över tre miljoner...vi hade hamnat på ca 2.... Jag anklagar mig själv. Som jag har gråtit i dag... Nu ska vårt fall upp i ett "råd"....Vad som händer vet jag inte... MEN, jag bestämde mig...ringde min mamma och pappa och la ALLA kort på bordet. Orkar inte mer. Jag är vuxen, har barn och borde inte be mamma och pappa, men vet att de har hus, sommarbostad och stor båt, allt obelånat. Min pappa sa efter att ha lyssnat på historien; "Men herregud, ingen är ju sjuk eller ska dö och ingen har mördat. Vi löser detta." De går utan tvekan i borgen för ett lån på en halv miljon.... Kommer det att funka om banken säger nej? Jag pendlar mellan att vilja dö och en jävla vilja att kämpa. Jag har gjort bra saker också i mitt liv... jag är inte HELT usel.

Tack för pepp och tankar!

Förstår dig har också hand om familjens ekonomi var bra på det i början men började spela och ta lån på lån går Back varje månad men min man vet inget hemskt sover inte och mår piss när ska jag berätta kommer bli skilsmässa har förstört familjens ekonomi så hemskt gråter varje dag vi får kämpa ihop kram tänker på dig
Säger som så många andra här inne, berätta! Det vidrigaste jag gjort, men också det bästa. Du är inte ensam. Kramar

Jag sa ju det Nattångest: ingen har dött. Du har inte mördat någon.
Vilka fina föräldrar du har. Det löser sig ska du se.
Fokusera på dina/ditt barn. Det är det viktigaste.
Sen får nog din sambo ta sig i kragen nu och hoppa på tåget och inse sitt ansvar.
Du har ju iallafall tagit ansvar nu.
Och du är absolut inte värdelös!! Känner med dig och dina känslor.
Nu är ju du på rätt väg, tänk så!

Det är få, om ens någon utom bluestep eller liknande, bank som tar borgen som delsäkerhet i ett bolån.

Det är få, om ens någon utom bluestep eller liknande, bank som tar borgen som delsäkerhet i ett bolån.
Vet inte riktigt vad du vill säga? Trampa mer på den som ligger? Är VÄLDIGT insatt i vad som gäller. Som sagt, mina föräldrar har ALLA förutsättningar för lån, skiter sig allt annat kliver de in. De har egna bostäder som säkerhet om inte borgenskap räcker. Eller vad ville du säga? "Tro inte att det går att lösa detta?" Jävligt onödig kommentar till någon som redan är på botten. Respekt o omtanke. Strong people don't put others down, they lift them up!

Vet inte riktigt vad du vill säga? Trampa mer på den som ligger? Är VÄLDIGT insatt i vad som gäller. Som sagt, mina föräldrar har ALLA förutsättningar för lån, skiter sig allt annat kliver de in. De har egna bostäder som säkerhet om inte borgenskap räcker. Eller vad ville du säga? "Tro inte att det går att lösa detta?" Jävligt onödig kommentar till någon som redan är på botten. Respekt o omtanke. Strong people don't put others down, they lift them up!
Klart de löser sig. Om inte finns dina föräldrar där som en back up! Det är bra att veta.
Nu löser sig det för dig.. hoppas jag av hela mitt hjärta. Sen får ni lappa ihop ert förhållande igen. Det blir nog bra ska du se!
Styrkekramar

Skönt att höra att det finns ett starkt ljus i slutet av tunneln!

...men den där sambon oroar mig lite, att hen bara är arg och inte ser sin egen roll i det här är oroväckande och orättvist.

Så oerhört skönt att du har ekonomisk backning från dina föräldrar, det är en stor skillnad mot de flesta andra här inne. Be dem ta lånet och betala in till dem, då har du inget att vara skyldig din man för. Då slipper du kommentarer om bolåneräntan går upp eller husvärdet ner eller krångel vid en ev. försäljning.

Jag tycker att det verkar oroväckande med din sambo... besviken kan han vara men han har inte rätt att vara vansinnig. Hoppas inte ni har barn också. Det kan vara en väckarklocka. Det heter i nöd och lust och så är det, man ställer upp för varandra. Kanske inte alltid rättvist men ändå. Jag är helt säker på att du hade agerat mer moget om det var omvänd situation, det vet jag att jag hade gjort här hemma.

Hälsa dina föräldrar att de är fantastiska!

Banken sa nej. Med det dog min livslust. Rädd för mina egna tankar just nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp