Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Arv eller ekonomisk förbättring vid skuldsanering

Och jag har inget intresse att ärva. Får väl hoppas på att föräldrar antigen överlever mig eller skuldsätter sig - man kan inte tvingas enligt tysk lag att acceptera ett arv som har skulder som tex huslån.
Är dom inte död och du har skuldsanering nu var kanske problemet inte så stort.

Är dom inte död och du har skuldsanering nu var kanske problemet inte så stort.
jag har inte skuldsanering än, andra ansökan avslogs. Väntar på tingsrätten och lägger hytt ansökan i mars. Är lite nyfiken på vilka nya anledningar man får för avslag. Föräldrarna är 80+ och båda sjuka.

Vet inte riktigt var jag ska föra in min fråga men fick en kalldusch när jag kom på att jag sålde mina sista krypto under januari 2023, ca 4000kr i vinst för detta. Om det deklareras nu, kan det äventyra min skuldsanering som gick igång september 2023 som inledande? Första riktiga betalningen i februari 2024. Tänker om någon jag är skyldig pengar kan hävda något om dem ser det på en kreditupplysning för år 2023?

Vet inte riktigt var jag ska föra in min fråga men fick en kalldusch när jag kom på att jag sålde mina sista krypto under januari 2023, ca 4000kr i vinst för detta. Om det deklareras nu, kan det äventyra min skuldsanering som gick igång september 2023 som inledande? Första riktiga betalningen i februari 2024. Tänker om någon jag är skyldig pengar kan hävda något om dem ser det på en kreditupplysning för år 2023?
Nej 4000 vinst jämför med räntor kommer ju förmodligen att ligga att du har underskott ändå. Och varför skicka du in en vinst på 4000 till skatteverket? Eller har du någon sida som skickar automatiskt till skatteverket vad du har gjort. För inget av mitt har någonsin kommit till skatteverket

Nej 4000 vinst jämför med räntor kommer ju förmodligen att ligga att du har underskott ändå. Och varför skicka du in en vinst på 4000 till skatteverket? Eller har du någon sida som skickar automatiskt till skatteverket vad du har gjort. För inget av mitt har någonsin kommit till skatteverket
Revolut så vet inte hur pass det fungerar? Så rädd att äventyra skuldsanering även om det var ett bra tag innan sanering var påtänkt. Även några månader innan jag ens ansökte om sanering..

Revolut så vet inte hur pass det fungerar? Så rädd att äventyra skuldsanering även om det var ett bra tag innan sanering var påtänkt. Även några månader innan jag ens ansökte om sanering..
Har jag inte Revolut själv men tror inte att dem skickar ngt till skatteverket det får du nog göra själv isåfall nej dem 4000 kommer vilket fall som inte påverka ngt alls.

Har jag inte Revolut själv men tror inte att dem skickar ngt till skatteverket det får du nog göra själv isåfall nej dem 4000 kommer vilket fall som inte påverka ngt alls.
Borde bli att de ser bara underskott fortfarande, men känns som jag borde deklarera det bara detta inte kommer påverka min sanering..
Sedan detta med eventuella räntor i slutet av året när saneringen var igång hur det räknas, läst lite blandade inlägg om sådant så tänker om jag nu deklarerar detta så blir det extra tydligt att något påverkade deras beräkningar

Alt om man självrättar senare om ett par år så kanske det inte granskas något vidare av någon jag är skyldig pengar eller så är det som du skriver att det inte påverkar oavsett

Borde bli att de ser bara underskott fortfarande, men känns som jag borde deklarera det bara detta inte kommer påverka min sanering..
Sedan detta med eventuella räntor i slutet av året när saneringen var igång hur det räknas, läst lite blandade inlägg om sådant så tänker om jag nu deklarerar detta så blir det extra tydligt att något påverkade deras beräkningar
En engångsumma på 4000 kr på ett år är inget du behöver bekymra dej om.

En engångsumma på 4000 kr på ett år är inget du behöver bekymra dej om.
Svårt att veta tänker jag så det inte blir något överklagande:/
1. Jag deklarerar enligt konstens regler och hoppas ingen överklagar min sanering.
2. Jag deklarerar inte den vinsten och rättar till det om Skatteverket lägger märke till det, lär isåfall få rätta till det och ändå få riskera nummer 1. Så lutar åt nummer 2…livrädd för att riskera min sanering

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp