Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Artikel Aftonbladet gällande tuff ekonomi, får inte ihop den.

Nu har ju inte alla tillgång till Willys o Lidl utan får "nöja" oss med lokala ICA o COOP-butikerna. Å på en mindre ort är dessa inte billiga. Då blir det inte billigt hur man än gör o jagar extrapriser. Extrapriser här är ofta dyrare än ord priser på en Willys el Lidl-butik.

LIDL sänker priserna - IGEN.

Nu har ju inte alla tillgång till Willys o Lidl utan får "nöja" oss med lokala ICA o COOP-butikerna. Å på en mindre ort är dessa inte billiga. Då blir det inte billigt hur man än gör o jagar extrapriser. Extrapriser här är ofta dyrare än ord priser på en Willys el Lidl-butik.
Det är en faktor man får ta med i beräkningen om man ska bo på en "mindre ort". Troligtvis har man lägre hyra och andra omkostnader än vad man har om man bor på en "större ort".

Det är en faktor man får ta med i beräkningen om man ska bo på en "mindre ort". Troligtvis har man lägre hyra och andra omkostnader än vad man har om man bor på en "större ort".
Längre resväg till jobbet...Dåligt med kollektivtrafik så man är beroende av bilen. Vilka andra omkostnader skulle vara lägre för att man bor på mindre ort? För mej är tex tandvård, sjukvård o mediciner lika dyr som om jag bott i storstan.

Längre resväg till jobbet...Dåligt med kollektivtrafik så man är beroende av bilen. Vilka andra omkostnader skulle vara lägre för att man bor på mindre ort? För mej är tex tandvård, sjukvård o mediciner lika dyr som om jag bott i storstan.
Längre än vem? Jag har 10 mil enkel väg till min arbetsplats och jag bor i en medelstor stad. Jag har en hyra som är mer än det dubbla gentemot vad vänner i mindre orter betalar. För mediciner finns det högkostnadsskydd så det är inget man lär bli ruinerad av.

Var i landet bor du, i vilken stad?
Willys har ju över 200 butiker ifrån Trelleborg i söder till Kalix i norr.

Man kan köpa en fastighet i glesbygd billigare än vad en etta på 25 kvm kostar i storstäderna.

Man kan köpa en fastighet i glesbygd billigare än vad en etta på 25 kvm kostar i storstäderna.

Exakt så
Hyra i glesbygd kanske 6.000 - hyra i en större stad det dubbla.

I en storstad kostar det kanske 40.000/kvadratmetern. Uppe i typ Långshyttan får du en enorm kåk för 850.000 kronor (https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-langshyttan-hedemora-kommun-storgatan-14-18801033) för dom pengarna får du knappt en garageplats i Stockholm än mindre ett hus med sex rum.

Sen har vi även elen på det, uppåt i landet är det extremt mycket billigare el än vad vi i söder betalar. Försäkringar - också billigare på landet/norrland osv osv.

Men gällande just hyra/boendekostnad så är det väl inte en generell summa över hela landet, det man får behålla är väl styrt över vart i landet man bor samt vilken hyra man har?
Billigare boendekostnad = behåll mindre?
Högre boendekostnad = behålla mer?

Vi är tre vuxna och ett skolbarn och vi handlar det mesta i en liten lokal Ica tvärs över gatan. Vi handlar mycket kött på kort datum men köper inte så mycket exotiskt frukt och grönt. Mest lök, morötter, sallad, tomat, gurka, äpplen och bananer. Pasta, ris, potatis, ägg, mjölk, smör, grädde till det. Vi klarar oss på ca 5000 kr/ månad och då slinker det med en del frysta färdigrätter också för de dagar ingen har tid att laga mat. Bor i norra Uppland. Lägger desto mer pengar på andra saker, för att vi kan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp