Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Arbetsgivaren betalar inte till kronofogden

Hoppas att du får skuldsanering snart du har verkligen kämpat hårt.

Ska företaget i detta fall ta kostnaden, eller en bot på företaget?

vad händer i ett fall som detta?
Är inte inblandad i den delen så mycket men spontant skulle jag säga första alternativet

Betalar inte din arbetsgivare din utmätning? Utan dom betalar ut din fulla lön?

Dom gör lite fram och tillbaka. Tror jag har haft utmätning i kanske 8 månader. Hälften utav gångerna gjorde dom utmätning - 3 gånger hoppade dom över att göra det helt och hållet och nu den fjärde gången kompenserade dom det genom att dra ikapp haha. Har väl lite räknat med det men det blir ju lite oseriöst för jag vet aldrig vad jag har att förhålla mig till.

Arbetsgivaren hänvisar till Visma som sköter löneutbetalningarna - Visma i sin tur hänvisar till lönekonsulterna, dessa jobbar på ett företag som heter Azets. Dessa i sin tur hänvisar till min arbetsgivare och så går det hela tiden så i cirklar utan att jag vet vem jag ska vända mig till.

En annan sak som besvärar mig är om jag söker skuldsanering igen om ett halvår eller så då vill jag inte hamna i diskussion varför jag inte har utmätning varje månad.

Skulle jag skylla på arbetsgivaren - som uppenbart är den som gjort fel, ja då låter det lite som en efterhandskonstruktion men det är ju sanningen.

Dom gör lite fram och tillbaka. Tror jag har haft utmätning i kanske 8 månader. Hälften utav gångerna gjorde dom utmätning - 3 gånger hoppade dom över att göra det helt och hållet och nu den fjärde gången kompenserade dom det genom att dra ikapp haha. Har väl lite räknat med det men det blir ju lite oseriöst för jag vet aldrig vad jag har att förhålla mig till.

Arbetsgivaren hänvisar till Visma som sköter löneutbetalningarna - Visma i sin tur hänvisar till lönekonsulterna, dessa jobbar på ett företag som heter Azets. Dessa i sin tur hänvisar till min arbetsgivare och så går det hela tiden så i cirklar utan att jag vet vem jag ska vända mig till.
Visma är väl dom som inte har något att göra med detta. Första hand är det såklart din arbetsgivare, som ska ta detta med Azets som ni verkar ha outsourcat lönerna till. I andra hand ta det direkt med Azets. Detta ska dom kunna lägga in direkt i lönesystemet så det dras per automatik varje månad.

Visma är väl dom som inte har något att göra med detta. Första hand är det såklart din arbetsgivare, som ska ta detta med Azets som ni verkar ha outsourcat lönerna till. I andra hand ta det direkt med Azets. Detta ska dom kunna lägga in direkt i lönesystemet så det dras per automatik varje månad.

Problemet är att jag har "Ojämn" lön så vissa månader ska mycket riktigt inte något dras, därav kan man inte automatisera processen.

Problemet är att jag har "Ojämn" lön så vissa månader ska mycket riktigt inte något dras, därav kan man inte automatisera processen.
Ditt utmätningsbeslut behöver säkert gå till konsulterna varje gång för det inte ska missas.

I grunden är det företagets fel. Visma har inget med det att göra, bara mjukvara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp