Jo men exakt! Tänker lite på om jag ska begära nytt jämkningsbeslut från feb-dec eller om arbetsgivaren själv får lösa att räkna ut hur nästa löns skatt ska bli för att jag ”komma i fas”Skatteverket meddelar ju beslut, inte bara någon vägledning eller allmänt tyckande. Beslut är liksom styrande. Samma som ett beslut om löneutmätning, det är ju inget arbetsgivaren ska fundera så mycket på om det är rimligt eller inte, det ska bara följas.
Bör vara bättre med ett nytt beslut än att arbetsgivaren skall räkna ut din skatt…Jo men exakt! Tänker lite på om jag ska begära nytt jämkningsbeslut från feb-dec eller om arbetsgivaren själv får lösa att räkna ut hur nästa löns skatt ska bli för att jag ”komma i fas”
Jo men exakt. Tänker också på hur arbetsgivaren ska lösa det genom att” titta på det till nästa lön”. Att jag betalar in mindre skatt vid nästa lön?Skatteverket meddelar ju beslut, inte bara någon vägledning eller allmänt tyckande. Beslut är liksom styrande. Samma som ett beslut om löneutmätning, det är ju inget arbetsgivaren ska fundera så mycket på om det är rimligt eller inte, det ska bara följas.
Helt enig!Vet hur det är att inte få pengar man räknat med.
Lönekontor borde få ngn sort "anmärkning" om de gör fel och inte åtgärdar felet inom rimlig tid (max en vecka). Men som du säger är det istället ryck på axlarna man möts av.