Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Arbetsgivare ej registrerat jämkning

Skatteverket meddelar ju beslut, inte bara någon vägledning eller allmänt tyckande. Beslut är liksom styrande. Samma som ett beslut om löneutmätning, det är ju inget arbetsgivaren ska fundera så mycket på om det är rimligt eller inte, det ska bara följas.
Jo men exakt! Tänker lite på om jag ska begära nytt jämkningsbeslut från feb-dec eller om arbetsgivaren själv får lösa att räkna ut hur nästa löns skatt ska bli för att jag ”komma i fas”

Jo men exakt! Tänker lite på om jag ska begära nytt jämkningsbeslut från feb-dec eller om arbetsgivaren själv får lösa att räkna ut hur nästa löns skatt ska bli för att jag ”komma i fas”
Bör vara bättre med ett nytt beslut än att arbetsgivaren skall räkna ut din skatt…

Om arbetsgivaren hade rätt jämkningsbeslut i tid så ska det inte vara svårt för dom att korrigera det korrekt till nästa lön. Men det låter som ett svagt skydd för arbetstagare om arbetsgivare inte behöver korrigera lönen fråns till nästa gång. Som redan tipsats om, kolla detta med facket!

Skatteverket meddelar ju beslut, inte bara någon vägledning eller allmänt tyckande. Beslut är liksom styrande. Samma som ett beslut om löneutmätning, det är ju inget arbetsgivaren ska fundera så mycket på om det är rimligt eller inte, det ska bara följas.
Jo men exakt. Tänker också på hur arbetsgivaren ska lösa det genom att” titta på det till nästa lön”. Att jag betalar in mindre skatt vid nästa lön?
Vet hur det är att inte få pengar man räknat med.
Lönekontor borde få ngn sort "anmärkning" om de gör fel och inte åtgärdar felet inom rimlig tid (max en vecka). Men som du säger är det istället ryck på axlarna man möts av.
Helt enig!
Dock om dom betalt ut för lite så har man en lönefordran mot arbetesgivaren och rätt till ränta. Tror det resulterar i några tiotals kronor extra vid ett belopp på t.ex 4000:- så är inte direkt värt besväret att driva igenom.

Man måste också ta hänsyn till att det hinner åtgärdas innan datum för själva lönekörningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp