Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Arbetsgivare ändrar inte mitt skattebeslut

Hej,

ska betala 0% i skatt resten av året, skickade detta till mitt jobb för två månader sedan och det är fortfarande inte ändrat. Har påtalat detta vid båda tillfällena och första gången var ursäkten att "jag hann inte innan vi körde lönen" och nu var ursäkten att "systemet drar uppgifter från skatteverket direkt och det har ändrats därifrån, löser det till nästa". vad fan? Hur kan jag göra för att det ska bli rätt? Har ju budgeterat för det här och de har felat.

Vilka skyldigheter har jag?

Hej,

ska betala 0% i skatt resten av året, skickade detta till mitt jobb för två månader sedan och det är fortfarande inte ändrat. Har påtalat detta vid båda tillfällena och första gången var ursäkten att "jag hann inte innan vi körde lönen" och nu var ursäkten att "systemet drar uppgifter från skatteverket direkt och det har ändrats därifrån, löser det till nästa". vad fan? Hur kan jag göra för att det ska bli rätt? Har ju budgeterat för det här och de har felat.

Vilka skyldigheter har jag?
Fått för mig att det står på ditt beslut som du fick från Skatteverket att arbetsgivare måste ändra till det nya beslutet genom 15 dagar. Men kolla beslutet du fick

Fått för mig att det står på ditt beslut som du fick från Skatteverket att arbetsgivare måste ändra till det nya beslutet genom 15 dagar. Men kolla beslutet du fick
Hej jo men visst står det så, men nu kommer de med bortförklaringar. Vad gäller då om de inte följer beslutet?

Hej jo men visst står det så, men nu kommer de med bortförklaringar. Vad gäller då om de inte följer beslutet?
Skicka beslutet till de igen och såg att enligt Skatteverket skulle de ha lagt detta i systemet genom 15 dagar. Och att de ska omedelbart fixa det, dock tror jag inte de kan ge dig tillbaka skatten retroaktivt tyvärr.

Skicka beslutet till de igen och såg att enligt Skatteverket skulle de ha lagt detta i systemet genom 15 dagar. Och att de ska omedelbart fixa det, dock tror jag inte de kan ge dig tillbaka skatten retroaktivt tyvärr.
Nej den är ju inbetald till skatteverket redan. Arbetsgivaren ska följa beslutet. Det skulle kunna bli en skadeståndskrav senare

När kan man söka jämkning för 2022?

Kan man söka redan nu då?

Någon som ansökt jämkning för 2022 och fått svar? Det är ca 3 veckor kvar tills sista ansökningsdag. Står lite luddigt på Skatteverkets hemsida, nämligen att man får svar i mitten av december. Borde man inte få svar snabbare om man skickar in nu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp