- Meddelanden
- 6 108
- Mottagna reaktioner
- 6 392
- Poäng
- 3 937
Har ju nyligen tillträtt en ny tjänst. Har lämnat den kommersiella fastighetsbranschen till förmån för Bostäder. Jag har idag totalansvaret för en portfölj av 15 bostads fastigheter/vårdboenden med ca 700 lägenheter... 
Igår satt jag och gick igenom månadens ”sena betalare” inför utskick av inkasso krav & till min enorma förvåning, så fanns inte mindre än 37 personer med på denna lista...
Vissa ”nya” namn på listan, men många återkommande ”sena betalare”.
Av dessa 37 personer, så har bara EN person ringt mig och bett om anstånd med hyran pga sen utbetalning av ersättning från FK.
Jag är mäkta förvånad över denna ”nonchalans” från de boende...
& jag kommer ALDRIG förlika mig med att många verkar ta så lättvindigt på detta med att betala sitt boende i tid...

Igår satt jag och gick igenom månadens ”sena betalare” inför utskick av inkasso krav & till min enorma förvåning, så fanns inte mindre än 37 personer med på denna lista...
Vissa ”nya” namn på listan, men många återkommande ”sena betalare”.
Av dessa 37 personer, så har bara EN person ringt mig och bett om anstånd med hyran pga sen utbetalning av ersättning från FK.
Jag är mäkta förvånad över denna ”nonchalans” från de boende...
& jag kommer ALDRIG förlika mig med att många verkar ta så lättvindigt på detta med att betala sitt boende i tid...
Senast ändrad:
Inte roligt alls, men vi bedriver ingen välgörenhet & hyran måste vara ABSOLUT PRIO ETT att betala...