Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Anyfin, hur funkar det?

Väldigt synd att höra, när det gäller stora blanco lån så är det tyvärr inte lika lätt även om man har bra UC score. Helhetsbedömningen väger mer än enbart ditt UC score och i detta fall så kanske de tyckte att det var för mycket att föra över till dom. Ha i åtanke som ja nämnde i mitt tidigare inlägg att dom har en maxgräns på 300 tusen som de kan ta över i form av blanco lån FÖRUTSATT att du har bra och stabil inkomst. Ja tror fortfarande det finns chans för dig att föra över mindre lån om så önskas då ditt UC score ändå säger någonting positivt om din ekonomi. Precis som vilken bank som helst så har de också sina krav så de följer bara reglerna helt enkelt.
OK tänkte man kunde lägga Fairlo när de börjar rapporteras till UC som kredit och få det som lån istället men förstår hur du menar,. har stabil inkomst och inte några betalningsanmärkningar. Men då vet jag tack

OK tänkte man kunde lägga Fairlo när de börjar rapporteras till UC som kredit och få det som lån istället men förstår hur du menar,. har stabil inkomst och inte några betalningsanmärkningar. Men då vet jag tack
Förutsättningarna är goda om du inte har betalningsanmärkningar och en stabil inkomst. Ja tycker absolut du borde kolla upp detta med dom då situationen kan vara till fördel för dig om du vill föra över blanco lån hos dom. Som ja la till i mitt förra inlägg, när en kreditupplysning sker genom Anyfin så är det ingen "intensiv" upplysning som genomförs då Anyfin är en bank och inte en kreditgivare, därmed kan ditt UC score inte ändras enormt mycket efteråt. Därefter kan man ha dialogen med en av deras rådgivare om hur man kan gå vidare med överföring av lån och vad bästa lösningen hade varit. Hoppas det löser sig för dig! :tummen:

Förutsättningarna är goda om du inte har betalningsanmärkningar och en stabil inkomst. Ja tycker absolut du borde kolla upp detta med dom då situationen kan vara till fördel för dig om du vill föra över blanco lån hos dom. Som ja la till i mitt förra inlägg, när en kreditupplysning sker genom Anyfin så är det ingen "intensiv" upplysning som genomförs då Anyfin är en bank och inte en kreditgivare, därmed kan ditt UC score inte ändras enormt mycket efteråt. Därefter kan man ha dialogen med en av deras rådgivare om hur man kan gå vidare med överföring av lån och vad bästa lösningen hade varit. Hoppas det löser sig för dig! :tummen:
Tack ska fundera då jag är rätt högt belånad och vet inte hur det ser på detta och har lite för många ff nämligen fem stycken varav en försvinner i slutet av denna månad så kanske bra att vänta ut den i så fall och får fundera lite. Men då vet jag

Tack ska fundera då jag är rätt högt belånad och vet inte hur det ser på detta och har lite för många ff nämligen fem stycken varav en försvinner i slutet av denna månad så kanske bra att vänta ut den i så fall och får fundera lite. Men då vet jag
Absolut, hoppas det löser sig!

Jag lånar tråden lite. När man ska ansöka om samlingslån säg via Lendooch väljer säg 480.000 kronor och väljer samla ska man fylla i i fältet samla 480.000 kr? Eller hur funkar det? Det brukar oftast stå en summa där redan när man klickar i ”samla”. Tänker att man kanske använder Anyfin också senare.

Tack och tänkte försöka vänta tills november då försvinner en förfrågan har då tre och kanske bättre UC. Lite förvånad att en här i tråden blev nekad för att denne var högt belånad. Du ska inte ha nya pengar utan som jag förstår tittar de om de kan sänka din ränta. Jag skulle vilja bli av med Fairlo och en annan kredit ev Klarna det ligger dock utanför UC. Har inga betalningsanmärkningar och stabil inkomst fast jobb. Just nu ligger mitt UC på 4,4. Men funderar på att färsöka i november. Vad menas med ej intensiv upplysning ?

Förresten hade dubmånga förfrågningar ,? Har en som är tagen rätt nyligen och då kanske det är bäst att vänta till november när nästa förfrågan försvinner och den senaste förfrågan är då va 5 mån men jag är bra sugen att testa detta för att få ner räntan. Men man vill ju inte göra något förhastat heller

Jag fick avslag i mars, vilket var lite oväntat för mig för tanken var ju bara att lösa befintliga krediter hos andra till en lägre ränta. Hade runt 2.0 i US-score då. Men det bör nämnas att jag är väldigt högt belånad med blancon osv i förhållande till inkomst så låg kalf enligt kalkylerna. För andra kan det säkert gå bättre med samma eller kanske till och med sämre UC.
Vet om du om det berodde på att du var högt belånad ? Eller bara en tanke ? Funderar också på att testa dem för Fairlo och Klarna men är också högt belånad men funderar på att göra ett förslk senare i höst men tråkigt för dig

Vet om du om det berodde på att du var högt belånad ? Eller bara en tanke ? Funderar också på att testa dem för Fairlo och Klarna men är också högt belånad men funderar på att göra ett förslk senare i höst men tråkigt för dig
Nä, det avslöjade de aldrig. Men eftersom jag har stabil inkomst sedan decennier tillbaka, aldrig har haft en betalningsanmärkning och hade åtminstonde hyffsad UC vid tillfället (tror det var 2.2) så antat jag det. De skrev så här i beslutet:

Hej Gaston!

Vi har behandlat din ansökan och kan tyvärr inte hjälpa dig att sänka dina kostnader. Våra bedömningar baseras på informationen du angivit om din ekonomi samt vår egen riskanalys. Bedömningen är att din betalningsförmåga inte uppfyller våra krav för att flytta en kredit.

Skulle din ekonomi förändras är du välkommen att uppdatera dina uppgifter i vår app. Det gör du under fliken ‘min profil’, därefter under ‘kompletterande information’.

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på hello@anyfin.com. Hälsningar, Anyfin

Nä, det avslöjade de aldrig. Men eftersom jag har stabil inkomst sedan decennier tillbaka, aldrig har haft en betalningsanmärkning och hade åtminstonde hyffsad UC vid tillfället (tror det var 2.2) så antat jag det. De skrev så här i beslutet:

Hej Gaston!

Vi har behandlat din ansökan och kan tyvärr inte hjälpa dig att sänka dina kostnader. Våra bedömningar baseras på informationen du angivit om din ekonomi samt vår egen riskanalys. Bedömningen är att din betalningsförmåga inte uppfyller våra krav för att flytta en kredit.

Skulle din ekonomi förändras är du välkommen att uppdatera dina uppgifter i vår app. Det gör du under fliken ‘min profil’, därefter under ‘kompletterande information’.

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på hello@anyfin.com. Hälsningar, Anyfin
Tack då.är det nog kört för mig också då jag är överbelånad och har också stabil inkomst och inga betalningsanmärkning
Så då får jag nog avslag jag med. Har dessutom 4,4 på.min UC

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp