Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Användningsförbud bil trängselskatter under skuldsanering! Hjälp!!

Fick ett brev i Kivra igår att jag har användningsförbud på min bil. Har trängselavgifter i beslutad skuldsanering samt avgifter som inte är betalda som överstiger 5000 kr och det har gått 6 månader.

Vad gör jag nu? Trodde ju att de inte skulle räkna med de avgifter som ingår i skuldsaneringen?

Kan väl inte betala av de som ingår i skuldsaneringen?

Blir ju gynnande av borgenär!

Sälj bilen och köp en liknande som inte har användningsförbud om det inte går att betala avgifterna? Om dessa avgifter uppkom före inledande så ingår dom dock i skuldsaneringen. Annars bör det väll gå bra att betala.

Låter som att du inte fått körförbud eller indraget körkort i varje fall

Sälj bilen och köp en liknande som inte har användningsförbud om det inte går att betala avgifterna? Om dessa avgifter uppkom före inledande så ingår dom dock i skuldsaneringen. Annars bör det väll gå bra att betala.

Låter som att du inte fått körförbud eller indraget körkort i varje fall

Problemet är att en del ingår i skuldsaneringen och en del är nya. Totalen går över 5000 vilket innebär användningsförbud. Blir ju en moment 22 situation av detta.

Betala den del som inte ingår då så att totalen hamnar under 5000?

Den del som inte ingår i skuldsaneringen måste du betala oavsett. Annars så blir det ju utmätning till slut. Ingen bra kombo med sanering

Den delen som ingår får du inte betala

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp