- Meddelanden
- 88
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 52
Om klarna inte ingår i skuldsaneringen kan man då använda sig av klarna kortet under tiden man har skuldsanering? Dvs betala inom 30 dagar?
Hade du alltså ett klarnakort som var nollat när skuldsaneringen drog igång?Om klarna inte ingår i skuldsaneringen kan man då använda sig av klarna kortet under tiden man har skuldsanering? Dvs betala inom 30 dagar?
Nej det är inte förbjudet att skuldsättas sig under pågående skuldsaneringSkulle inte riskera något sådant, att ens tänka i de banorna bör vara förbjudet. Du är ju väl medveten om att du bara får en chans med skuldsanering. Får du den indragen pga ett för stort köpsug så är det alltså över för dig sen. Då får du lösa din ekonomi själv.
Jag hoppas innerligt och hjärtligt att klarna spärrar kortet direkt vid inledande. Även 30 dagar är ju kredit, och kreditvärdigheten blir inte mycket sämre än om man hqr skuldsaneringOm klarna inte ingår i skuldsaneringen kan man då använda sig av klarna kortet under tiden man har skuldsanering? Dvs betala inom 30 dagar?
En redan beviljad skuldsanering som vunnit laga kraft blir inte klippt bara för att man handlar på någon kredit/faktura (om något bolag skulle godkänna m en skuldsaneringsanm) så länge man sköter alla sina betalningar. Däremot om man inte kan betala så blir det ju problem i slutändan om det skulle leda till en utmätning av just den krediten. Blir svårt att kunna betala både på sanering o en utmätning.Kanske är möjligt om du handlar med det just innan inledande eller innan kreditbetyget blir förstört med ett litet större köp på mat eller liknande. Tar dom kreditupplysningen innan kreditbetyget blir förstört så brukar det dröja minst ett halvår innan nästa upplysning, förutsätt man betalar räkningarna iaf.
Tror inte kfm har jättekoll men det är ju på egen risk såklart. Jag hade inte gjort det och klippt kortet illa snabbt, men ska du göra det så se till att det inte blir mer än några tusen, kanske i juni så att du kan betala med juli lönen som är den betalningsfria månaden hos kfm.
skulle dom få nys om det och in skuldsaneringen så kommer du få ett rent helvete under stor del av resten av livet. Kanske är en 10%are men jag hade inte gamblat med ens 10% att bli klippt en sanering och den enda chansen till att bli skuldfri