Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Använda Klarna om man har skuld till dom?

Chattade med dom nu och hon säger att jag är blockad. Fan alltså vad seg
I told you! Du kan gilla mitt tidigare inlägg som tack

Finns ingen bra lösning på det här. När du blir spärrad på klarna blir du spärrad på alla deras tjänster inkl kortbetalning via deras plattform. Även om du betalar av det som ligger hos inkasso är du fortfarande spärrad en (lång) tid efteråt.

Det borde ligga i e-handlarnas intresse att direktbetalning funkar men har inte sett någon vidare diskussion kring det här.

Dom står ju en liten risk även vid kortbetalning, men det borde vara försumbart

Svea Ekonomi blockade mig från att betala via dem (även med kort) i typ ett år efter att jag hade hamnat i skuld hos dem.

Detta är fan sinnessjukt. Speciellt när 9 av 10 företag använder Klarna.

Det här vore motiverat att be myndighet att kika på, med tanke på klarna särställning på ehandelsmarknaden.

Vet inte vilken bara, finansinspektionen kanske

Märkligt att företagen inte heller erbjuder ett alternativ kan jag tycka...

Detta hände mig också förut men som tur hade apotea att jag kunde välja swish som betallösning

Vari består den risken?
Det finns en risk att banken var offline och kortköpet går igenom offline. Utan täckningskontroll. Om det inte finns pengar när det går online och dragningen ska ske skulle det kunna bli klarnas problem.

Och säker på det är jag inte. Det funkade så när jag var hos en annan arbetsgivare men det är en stund sedan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp