Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Använda föräldradagar

Som höginkomsttagare går man tyvärr inte plus.

Men det är nog bara högsta nivå på helger som funkar om man vill maxa? Du får ju ta bort mitt i veckan oavsett. Vad får man ut som mest på en föräldradag? 1218 kr är högst beloppet att få? Har du det, så blir det ut 3000 kr för fre, lör o sön. Så visst borde man få ut mer än att jobba om man kör sånt upplägg?

Men det är nog bara högsta nivå på helger som funkar om man vill maxa? Du får ju ta bort mitt i veckan oavsett. Vad får man ut som mest på en föräldradag? 1218 kr är högst beloppet att få? Har du det, så blir det ut 3000 kr för fre, lör o sön. Så visst borde man få ut mer än att jobba om man kör sånt upplägg?

Det beror på vad man har för lön och hur stort avdraget för den lediga dagen är det. Någonstans kring 65000 borde man börja gå back, tidigare om man tar hänsyn till att skatten är högre på föräldrarnapenning än lön

Har mer än 3000 så går back på att ta en f-dag och helgen mot att jobba en dag tyvärr.

Har mer än 3000 så går back på att ta en f-dag och helgen mot att jobba en dag tyvärr.
Ta halva fredagen och sedan tar du lö + sö.
Annars du kan göra liknande vid påsk, ta halvdag dagen innan och sen fyller du ut hela helgen med föräldraledighet.

Har du Komp? Man får ta Komp och f-ledigt samtidigt. Jag tog ut föräldraledighet när jag tog Komp från jobbet. Det var försäkringskassan som sa att det var ok. Hade mycket Komp på ett tidigare företag jag var på, brukade kompa halva fredag och tog sedan f-ledigt. Jag bytte även ut semeater mot Komp och tog f-ledigt stundvis hela veckor, det var värt. Full lön en vecka och 7 dagar f-penning.

Ta halva fredagen och sedan tar du lö + sö.
Annars du kan göra liknande vid påsk, ta halvdag dagen innan och sen fyller du ut hela helgen med föräldraledighet.

Har du Komp? Man får ta Komp och f-ledigt samtidigt. Jag tog ut föräldraledighet när jag tog Komp från jobbet. Det var försäkringskassan som sa att det var ok. Hade mycket Komp på ett tidigare företag jag var på, brukade kompa halva fredag och tog sedan f-ledigt. Jag bytte även ut semeater mot Komp och tog f-ledigt stundvis hela veckor, det var värt. Full lön en vecka och 7 dagar f-penning.
Tyvärr ingen komp men idén var bra!

Men förlorar man verkligen pengar. Om du har 3000 kr per dag, har du 60 k?

Precis och det får jag inte ut per dag i f-led. Tänkte om man även kunde få ut högsta på något sätt på helgen
Bara om man tar måndag eller fredag också är svaret där, går man back på det är det tråkigt

Precis och det får jag inte ut per dag i f-led. Tänkte om man även kunde få ut högsta på något sätt på helgen
Men du blir av med lön för en dag (fredag).
Sen tar du föräldraledigt fredag, lördag o söndag. Då får du ju lätt minst 2200 kr ut netto totalt. Vet inte vad högsta beloppet är?

Men du blir av med lön för en dag (fredag).
Sen tar du föräldraledigt fredag, lördag o söndag. Då får du ju lätt minst 2200 kr ut netto totalt. Vet inte vad högsta beloppet är?
1218 skrev ngn

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp