- Meddelanden
- 529
- Mottagna reaktioner
- 254
- Poäng
- 447
Är det någon som fått anstånd för friskvård? Om man exempelvis köper gymkort
Från utmätningen?Är det någon som fått anstånd för friskvård? Om man exempelvis köper gymkort
Ja!Från utmätningen?
Finns ju gymkort med månadsbetalning.
Rätt konstigt om det skulle vara "osannolikt" men fattar till viss del.Finns ju gymkort med månadsbetalning.
Ser detta som högst osannolikt iaf, men kan ju ringa och fråga.
Så länge det inte tillhör rehabilitering av något så ser jag det inte som sannolikt iaf.Rätt konstigt om det skulle vara "osannolikt" men fattar till viss del.
Jamen precis, jag får ju 4.000kr från mitt jobb till friskvård. Men jag måste ju köpa gymkortet och sedan skicka in kvittot så att de kan läggas på lön, vilket betyder att jag måste ligga ute med pengarna. Det jag undrar är ifall någon fått ”anstånd” på det vid löneutmätning.Så länge det inte tillhör rehabilitering av något så ser jag det inte som sannolikt iaf.
Sedan får de flesta friskvårdsbidrag från företag som du sedan får tillbaka retroaktivt.
Till stor del varför gym finns som pizzerior idag, är ju inte för alla går på gym utan det är gratis i princip för större delen.
Låter konstigt om dom inte erbjuder månadsbasis betalning, missar ju kunder om dom inte gör det.Jamen precis, jag får ju 4.000kr från mitt jobb till friskvård. Men jag måste ju köpa gymkortet och sedan skicka in kvittot så att de kan läggas på lön, vilket betyder att jag måste ligga ute med pengarna. Det jag undrar är ifall någon fått ”anstånd” på det vid löneutmätning.
finns ju inte en chans att man kan punga ut 3200kr annars som mitt årskort nu kostar.