Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökt om skuldsanering

Helt galet! Sju månader!!

Vad hade det tagit om ingen borgenär hade motsatt sig då?

Vad är det egentligen KFM utreder 200 dagar?
Det är nog inte så mycket ”tiden” som KF utreder, som gör att det tar sååå lång tid. Det är all utskick och återkoppling från alla borgenärer som är de mest tidskrävande.
Flertalet borgenärer svarar inte ens utan dom får KF jaga… Så var det i mitt fall iallafall…
Sen tycker jag att man ska inte lägga fööör mycket värderingar i vad alla skriver här ute. Det är så individuellt!
Jag personligen fick inledande den 22:e mars och beslut den 2:a juli. Min handläggare sa uttryckligen att handpåläggningen från hens sida gick ”snabbt”, men det var utskicken till just borgenärerna som tog tid.

Man kan ju annars tycka att år 2023 (snart) borde allting vara digitaliserat. Skicka ut alla handlingar digitalt till borgenärerna - ge dom 10 dagar att svara eller får dom skylla sig själva.

Man kan ju annars tycka att år 2023 (snart) borde allting vara digitaliserat. Skicka ut alla handlingar digitalt till borgenärerna - ge dom 10 dagar att svara eller får dom skylla sig själva.
Ja det borde kunna gå smidigare kan man tycka. Jag har ett tyskt lån som ska ingå i min skuldsanering och där accepterar de inte ens delgivning via brev så Kronofogden måste kontakta nån tysk myndighet och rodda så det drar ut ännu mer på tiden pga det. Men i Tyskland är det alltid lite omständligt, Sverige känns ändå smidigt i jämförelse :D

Borgenärer som drygar ut tiden, inte svarar KFM tycker jag borde få skylla sig själva och vara utan pengar. Ex de har 30 dagar att svara KFM, gör de inte det så blir de utan pengar helt enkelt.

Hur är det efter att betalplan skickats ut, har borgenärerna 30 dagar på sig att godkänna nu och sen när beslutet kommit, ytterligare 3 veckor på sig att överklaga? :)

Det jag tycker är så konstigt är att jag som gäldenär måste inkomma med svar i rätt tid men borgenärerna kan dra ut på det.

Det jag tycker är så konstigt är att jag som gäldenär måste inkomma med svar i rätt tid men borgenärerna kan dra ut på det.
Samma om man är sen med en betalning till nått företag..då minsann ska det in direkt men väntar man en utbet fr samma ställe då får man minsann vänta.

Samma om man är sen med en betalning till nått företag..då minsann ska det in direkt men väntar man en utbet fr samma ställe då får man minsann vänta.
Sjukt borde vara på båda hållen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp