Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansökt om skuldsanering

I mitt fall tog det ca sju månader. Det drog ut på tiden pga att en borgenär motsatte sig att jag skulle få sanering.
Fick inledande 7/4 och beslut om beviljad sanering i mitten av oktober.

Helt galet! Sju månader!!

Vad hade det tagit om ingen borgenär hade motsatt sig då?

Vad är det egentligen KFM utreder 200 dagar?

En fråga. Hur lång tid tar det från att man får inledande - tills att man eventuellt blir beviljad skuldsanering?

Jag sitter på KFM:s hemsida och tittar på väntetiderna men blir inte klokare.

" Från att vi tar emot din ansökan tills du får beslut om att du får skuldsanering "

Detta är det närmsta jag hittar men det är ju ifrån själva ansökan inte ifrån ett inledande?

Det är det ingen som vet för det är så olika från fall till fall. Det är nog lättare att räkna på ett ungefär hur lång tid hela processen tar.

Helt galet! Sju månader!!

Vad hade det tagit om ingen borgenär hade motsatt sig då?

Vad är det egentligen KFM utreder 200 dagar?
Ändrade till sex månader. Det gick vidare till en jurist på KFM vet jag.
Möjligt att det påverkade tiden att det var sommar med semestertider etc?

En fråga. Hur lång tid tar det från att man får inledande - tills att man eventuellt blir beviljad skuldsanering?

Jag sitter på KFM:s hemsida och tittar på väntetiderna men blir inte klokare.

" Från att vi tar emot din ansökan tills du får beslut om att du får skuldsanering "

Detta är det närmsta jag hittar men det är ju ifrån själva ansökan inte ifrån ett inledande?
Ansökte 27 maj, inledande 27 november och beslut 12 april året efter.

I mitt fall tog det ca sex månader. Det drog ut på tiden pga att en borgenär motsatte sig att jag skulle få sanering.
Fick inledande 5/4 och beslut om beviljad sanering 11/10.
Detta var 2017, vet inte om tiderna för handläggning ändrats.
Vad händer om en borgenär säger nej till saneringen? Blir det avslag senare av kfm?

Vad händer om en borgenär säger nej till saneringen? Blir det avslag senare av kfm?
Oftast är det för att borgenären tycker att de får för lite pengar och vill ha mer pengar in. Men det brukar inte skusan ge avslag på skuldsanering för. Annat att den borgenären som velat ha mer pengar får avslag.

Oftast så beslutas det om godkänd sanering ändå. Det är om något nytt revolutionerande inkommer som det kan bli avslag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp