Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansökt om skuldsanering

Va fan är det med dig!! Jag bara undrar, hur kan du bedöma mig att jag inte ska vara ärlig mot de?? Ville bara veta hur systemet funkar eftersom är helt ny i detta och vill veta allt innan jag söker
Var nog svar på TS.

Va fan är det med dig!! Jag bara undrar, hur kan du bedöma mig att jag inte ska vara ärlig mot de?? Ville bara veta hur systemet funkar eftersom är helt ny i detta och vill veta allt innan jag söker
Fast ifrågasätta om hur systemet funkar om man är ärlig eller ej känns ju sådär…

Fast ifrågasätta om hur systemet funkar om man är ärlig eller ej känns ju sådär…
Det var en vanlig fråga, det var inte alls meningen att fuska eller inte vara ärlig i framtiden, det störde mig riktigt för att jag är inte en sån person som hon/han trodde!!

Tagga ner! Du behöver inte svära åt mej. Jag har inte dömt dej. Det var ett svar i all välmening o svaret var till dej då du skrev: "Hur vet de annars om man är ärlig eller inte?"
Det var det jag reagerade och svarade på.

Det var en vanlig fråga, det var inte alls meningen att fuska eller inte vara ärlig i framtiden, det störde mig riktigt för att jag är inte en sån person som hon/han trodde!!
Jag tror inget alls om dej som person. Har inte dömt dej heller även om du tycks tror det. Du har läst in lite mer i min text än jag ens haft en tanke på.

Senast ändrad:
En annan fråga angående att de kan begära kontoutdrag vad man använt pengarna till.. vad gör man om man inte ens har kvar den banken? Detta är ju flera år gammalt.

En annan fråga angående att de kan begära kontoutdrag vad man använt pengarna till.. vad gör man om man inte ens har kvar den banken? Detta är ju flera år gammalt.
Jag vet att jag ställde frågan till Nordea (helt annat sammanhang, rörde något helt annat) hur länge någons uppgifter fanns kvar även om kontoinnehavaren inte lever längre. Då sa dom att det fanns kvar i 10 år . Men om det gäller tex jag då som flyttade mina konton fr Swedbank för många år sen ska jag låta vara osagt. Kan ju vara annat om det gäller ett dödsbo tex.

En fråga. Hur lång tid tar det från att man får inledande - tills att man eventuellt blir beviljad skuldsanering?

Jag sitter på KFM:s hemsida och tittar på väntetiderna men blir inte klokare.

" Från att vi tar emot din ansökan tills du får beslut om att du får skuldsanering "

Detta är det närmsta jag hittar men det är ju ifrån själva ansökan inte ifrån ett inledande?

En fråga. Hur lång tid tar det från att man får inledande - tills att man eventuellt blir beviljad skuldsanering?

Jag sitter på KFM:s hemsida och tittar på väntetiderna men blir inte klokare.

" Från att vi tar emot din ansökan tills du får beslut om att du får skuldsanering "

Detta är det närmsta jag hittar men det är ju ifrån själva ansökan inte ifrån ett inledande?
I mitt fall tog det ca sex månader. Det drog ut på tiden pga att en borgenär motsatte sig att jag skulle få sanering.
Fick inledande 5/4 och beslut om beviljad sanering 11/10.
Detta var 2017, vet inte om tiderna för handläggning ändrats.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp