Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökt om skuldsanering

Hejsan, spelmissbrukare som ansökt om skuldsanering nu i dagarna. Har inga större förhoppningar.
Har ej angett just spelmissbruk som orsaken till skulderna.
Men spelar fortfarande och har mycket transaktioner på banken, undrar om detta kan komma att påverka om jag får skuldsanering?
Kanske dum fråga.

Hejsan, spelmissbrukare som ansökt om skuldsanering nu i dagarna. Har inga större förhoppningar.
Har ej angett just spelmissbruk som orsaken till skulderna.
Men spelar fortfarande och har mycket transaktioner på banken, undrar om detta kan komma att påverka om jag får skuldsanering?
Kanske dum fråga.
Du kommer ju att få frågan varför du tagit så mkt lån. Vad ska du svara då? Att ljuga för att dölja att du spelar är inte bra. Det blir nog isf tvärnej direkt. Det är bättre du är ärlig och får du avslag nu så har du större chans senare att få igenom en sanering.
Men då måste du först sluta spela för att det ens skav var idè. Du måste ha en tydligt brytpunkt både vad det gäller att sluta ta lån och sluta spela.
Det finns många här inne som säkert kan ge dej råd om just spelandet och vad du kan och behöver göra för att sluta spela.

Kommer det fram att du inte varit ärlig så kan det dröja länge innan du får möjlighet till en sanering.

Frågar de efter bevis på vart pengarna gick till eller används? Hur vet de annars om man är ärlig eller inte?

Det kan dom göra.

Frågar de efter bevis på vart pengarna gick till eller används? Hur vet de annars om man är ärlig eller inte?
Snälla.. för din egen skull..Var ärlig! Det kommer att komma fram på ett el annat sätt och då blir det avslag.

Håller med övriga här, var ärlig och försök inte få igenom en skuldsanering genom att undanhålla information. Tänk om du skulle lyckas få skuldsanering men sedan sabbar alltihop pga att du inte tagit tag i dina problem. Om du inte klarar av skuldsaneringen eller skuldsätter dig igen sen är det otroligt svårt att få en ny chans. Se det som ett mer långsiktigt mål och börja med att ta tag i spelandet som ett första steg på vägen. Det kommer att ordna sig!

Snälla.. för din egen skull..Var ärlig! Det kommer att komma fram på ett el annat sätt och då blir det avslag.
Va fan är det med dig!! Jag bara undrar, hur kan du bedöma mig att jag inte ska vara ärlig mot de?? Ville bara veta hur systemet funkar eftersom är helt ny i detta och vill veta allt innan jag söker

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp