Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökt om skuldsanering/ I’m Done

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du är möjligen inte kvalificerat insolvent, då spelar inte skäligheten någon roll
Börjar att förstå det.. Någonstans har jag försökt ta ansvar för min egen situation senaste 3,5 åren och verkligen pusha framåt. Utan min extra inkomst (extra jobb) utöver heltid är det bara tiden jag (inte) får med barnen som gör ont. Alla typ av ”extra0 utgifter som dyker upp skadar mig enormt - som denna månad betala bilskatt och fotbolls avgifter. 4000kr extra. Månaden innan Jul var det bilen (trasig) som åt upp nästan 9000kr som jag hade jobbat överjävligt hårt för. Dem pengarna går alltid åt skit istället för att kunna avbetala extra.. Vart sjukskriven länge som sagt vid 2022 och det åt upp mig rejält både energi mässigt men framförallt ekonomiskt.

fasar över nästa månad då jag inte får ut mer än 19.000 pga första sjukskrivning på länge och mina utgifter ligger lätt 4000 över det.

det får bli som det blir med detta.

Men tycker inte summan är så stor och du har bara 3 lån. Borde inte det går runt om du anpassar andra utgifter o livsstil? Man kan bo litet även med barn. Finns det någon möjlighet att slå ihop 2 lån eller fixa ett stort lån?

Tråkig situation.

Jag läste på gällande skuldsanering och när jag hade skulder runt 6-700.000 och precis höll mig flytande varje månad så stod jag inför ett val.

Skulle jag kvalificera mig som insolvent eller inte?
Satt och räknade på dessa 15 år som det räknas på.

Jag tog inga risker utan jag plockade ut iPhones hos alla operatörer jag kunde, jag köpte dyra produkter på avbetalning och ökade min skuldsättning med nästan 300.000 till. Jag tog alltså sikte på väggen och körde med full fart mot det ekonomiska hålet för att skapa mig så mycket skulder det bara gick då jag insåg att detta aldrig kommer gå och skuldsanering är enda utvägen. Köpte tom kläder hos Bonprix och andra sidor fast jag inte ens behövde något. Jag köpte överallt där jag fortfarande kunde. Tecknade alla kreditkort jag fortfarande kunde. Tog alla sms lån som fanns och gick.

Gör du detta så måste du vara beredd på att du först måste vänta minst 1-1.5 år för att söka skuldsanering då det blir lån i för nära tid men jag var orolig över att inte få igenom skuldsanering och gjorde därför så. Om du söker nu och får avslag så ser det inte så bra ut om du efter det skuldsätter dig mer. Därför gjorde jag det innan för att vara på den säkra sidan men du skulle kunna skylla på ett återfall i spel.

Det är tråkigt att det ska vara så. Du känns som en ärlig människa som gjort vad du kan men kronofogden går bara efter sina papper och struntar i vad individen faktiskt gjort, om det är en bra eller dålig människa. Anses du kunna betala på 14 år så får du kanske ingen sanering men är det 16 år då kanske du får.

Du får göra som du vill. Jag berättar bara hur man kan göra för att öka sina chanser till skuldsanering på sikt och sätta sig i en position att du aldrig bedöms komma ikapp med dina månatliga utgifter vilket är vad kronofogden räknar på. Sen kanske det var lättare förr när det fanns massa sidor som erbjöd avbetalning. Känns som det är färre idag och hårdare kontroller.

Även om du är spelfri idag så skadar det inte att du har papper som intygar att du varit på spelberoendeprogram och haft möten sen när du söker skuldsanering.

Se till att du har en plan och först räknar på allt innan du gör något drastiskt men det är fakta att det är enklare att få sanering ju mer skulder du har. Tänk först, agera sen.

Uppmanar ingen att göra så här utan det är rent hypotetiskt men hur många spelmissbrukare tror du inte har uttömt alla vägar till skuldsättning, inkl brottslighet? Många.

Senast ändrad:
Tråkig situation.

Jag läste på gällande skuldsanering och när jag hade skulder runt 6-700.000 och precis höll mig flytande varje månad så stod jag inför ett val.

Skulle jag kvalificera mig som insolvent eller inte?
Satt och räknade på dessa 15 år som det räknas på.

Jag tog inga risker utan jag plockade ut iPhones hos alla operatörer jag kunde, jag köpte dyra produkter på avbetalning och ökade min skuldsättning med nästan 300.000 till. Jag tog alltså sikte på väggen och körde full fart mot det ekonomiska hålet för att skapa mig så mycket skulder det bara gick då jag insåg att detta aldrig kommer gå och skuldsanering är enda utvägen. Köpte tom kläder hos Bonprix och andra sidor fast jag inte ens behövde något. Jag köpte överallt där jag fortfarande kunde. Tecknade alla kreditkort jag fortfarande kunde. Tog alla sms lån som fanns och gick.

Gör du detta så måste du vara beredd på att du först måste vänta minst 1-1.5 år för att söka skuldsanering då det blir lån i för nära tid men jag var orolig över att inte få igenom skuldsanering och gjorde därför så. Om du söker nu och får avslag så ser det inte så bra ut om du efter det skuldsätter dig mer. Därför gjorde jag det innan för att vara på den säkra sidan.

Det är tråkigt att det ska vara så. Du känns som en ärlig människa som gjort vad du kan men kronofogden går bara efter sina papper och struntar i vad individen faktiskt gjort, om det är en bra eller dålig människa.

Du får göra som du vill. Jag berättar bara hur man kan göra för att öka sina chanser till skuldsanering på sikt och sätta sig i en position att du aldrig bedöms komma ikapp med dina månatliga utgifter vilket är vad kronofogden räknar på. Sen kanske det var lättare förr när det fanns massa sidor som erbjöd avbetalning. Känns som det är färre idag och hårdare kontroller.

Även om du är spelfri idag så skadar det inte att du har papper som intygar att du varit på spelberoendeprogram och haft möten.
Om någon politiker läste detta skulle verka att skuldsanering avskaffas så löneutmätning så länge man lever.

Om någon politiker läste detta skulle verka att skuldsanering avskaffas så löneutmätning så länge man lever.

Ja, det blir ju säkert bättre. Fler hemlösa, arga och instabila människor på våra gator är precis vad landet behöver. Jag skrev bara fakta. Det är enklare att få igenom en sanering om du har större skulder. Det säger väl sig självt? Sen får man göra vad man vill med den informationen.

Det är mer kronofogdens fel som inte kan bedöma på ett mer humant sätt och ser vad en människa faktiskt gjort än att gå efter en viss skuldsättningsgrad.

Tycker det är tråkigt att det ska vara så men jag är garanterat inte ensam i Sverige som ökat min skuldsättning med förhoppningen om skuldsanering.

Sen har jag även varit spelmissbrukare så har inte tjänat något på detta. Inte gömt undan några tillgångar utan alla pengarna försvann till Malta.

Ja, det blir ju säkert bättre. Fler hemlösa, arga och instabila människor på våra gator är precis vad landet behöver. Jag skrev bara fakta. Det är enklare att få igenom en sanering om du har större skulder. Det säger väl sig självt? Sen får man göra vad man vill med den informationen.

Det är mer kronofogdens fel som inte kan bedöma på ett mer humant sätt och ser vad en människa faktiskt gjort än att gå efter en viss skuldsättningsgrad.

Tycker det är tråkigt att det ska vara så men jag är garanterat inte ensam i Sverige som ökat min skuldsättning med förhoppningen om skuldsanering.

Sen har jag även varit spelmissbrukare så har inte tjänat något på detta. Inte gömt undan några tillgångar utan alla pengarna försvann till

Sen har jag även varit spelmissbrukare så har inte tjänat något på detta. Inte gömt undan några tillgångar utan alla pengarna försvann till Malta.
Om jag kunde bestämma skulle du aldrig få skuldsanering även om du var skyldig 2,5 miljarder men skulle ändå vara snäll och ge dig löneutmätning med 22 kronor som förbehålls belopp.

Om jag kunde bestämma skulle du aldrig få skuldsanering även om du var skyldig 2,5 miljarder men skulle ändå vara snäll och ge dig löneutmätning med 22 kronor som förbehålls belopp.

Tror du att jag hade jobbat då?

Istället för att tramsa utanför topic så kanske du ska byta tråd om mitt inlägg stör dig? Vad har du själv bidragit med i tråden mer än att gnälla på mig? Jag tvingar ingen att lyssna eller göra som jag skriver, tvärtom uppmanar jag att tänka först och se över sin situation men förklarar bara att en större skuldsättning ökar chansen till skuldsanering.

Du ser ju att TS mår dåligt men du tycker man ska uppmuntra han till att söka skuldsanering fast man kanske inte är kvalificerad insolvent. Är det att hjälpa personen? Kanske slutar med att personen ger upp och begår självmord om den får avslag.

Rapporterade ditt inlägg för trams och ot.

Senast ändrad:
Tror du att jag hade jobbat då?

Istället för att tramsa off topic så kanske du ska byta tråd om mitt inlägg stör dig? Vad har du bidragit med i tråden mer än att gnälla på mig?
Skuldsanering är HJÄLP,att manipulera och lura de som eventuellt ska hjälpa mig det kommer jag aldrig att göra Tycker du det är ärligt?Om du skulle jobba eller inte har jag inte att göra med,du jobbar inte för min skull, statens eller kronofogdens skull. När jag tänker lite bättre 22 kronor är för mycket, räcker med 8!

Skuldsanering är HJÄLP,att manipulera och lura de som eventuellt ska hjälpa mig det kommer jag aldrig att göra Tycker du det är ärligt?Om du skulle jobba eller inte har jag inte att göra med,du jobbar inte för min skull, statens eller kronofogdens skull. När jag tänker lite bättre 22 kronor är för mycket, räcker med 8!

Ja, men nu lever jag i verkligheten. Man har bara ett liv trots allt och det är begränsat med tid.

Hellre att man gör vad man kan för att få en skuldsanering och kanske kan börja sitt nya liv om 6-7 år än att leva som en råtta i 14.7 år med löneutmätning och aldrig få en krona över.

Man gör som man vill. Vill man kasta bort sitt liv så ligger vägen öppen för det. Det är valfritt.

Jo, jag jobbar för statens skull då jag betalar skatt. Ett självmord hos en person som är 20-30 år gammal kostar staten otroliga mängder bortfallna skatteintäkter. Ett självmord hos en person som är 20-30 år är inte bara en katastrof får denne och anhöriga utan även för staten om man räknar att 30-40 år av inbetalad skatt försvinner.

Senast ändrad:
Ja, men nu lever jag i verkligheten. Man har bara ett liv trots allt och det är begränsat med tid.

Hellre att man gör vad man kan för att få en skuldsanering och kanske kan börja sitt nya liv om 6-7 år än att leva som en råtta i 14.7 år med löneutmätning och aldrig få en krona över.

Man gör som man vill. Vill man kasta bort sitt liv så ligger vägen öppen för det. Det är valfritt.
Då kan man också plundra, råna, stjäla osv.osv för att man har bara ett liv???????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp