Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökt med stort underskott

Menar ni det totala blancot, inkluderat det lån de erbjuder? Så med 300k inkomst man har redan 200k i blanco så erbjuder de högst 100k?

Bra fråga, jag gick faktiskt inte djupare. Tolkade det som att om Blanco på UC > taxerad årsinkomst på UC så nekas man. Vet inte hur de resonerar med att låna ut så att man hamnar över sin årsinkomst. Väldigt trevliga i telefon i alla fall, hon lät nästan lite ledsen att de inte kunde hjälpa till.

Måste säga att jag inte kan säga att jag sett särskilt många mål från balanzia hos kfm, jag tror inte ett enda för indrivning

Vilket ändå får ses som intressant då deras primära kundgrupp är dom med betalningsanmärkning(ar)

Hej,

En liten update, sökte precis på Avida också.
Fick 100k från collector direkt (dålig ränta dock, 17.5%).

Är det någon som har erfarenhet och vet om de brukar krångla vid senare check?

Jag sökte nyligen då 190000:- på Collector med att lösa lån. Då krävde man det med. Men löste bara 183000:- så då blev lånet det med på 183000:- med 7% ränta. Inga krångel efter någon vecka skickade de ut om sitt kreditkort med 50000:- i kredit.

Vad hade du för UC när du sökte på Avida?

Det går att ändra deklarationen och justera underskott, dvs ändra hur stora ränteutgifter du haft. I ditt fall blir det väl en del kvarskatt men kan vara värt det för du kommer nog få erbjudanden med bättre ränta på det sättet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp