Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansökt Lendo, fått lån och förhandlat ner existerande räntor

Uppdatering som utlovat. Det nya lånets inverkan på mitt betyg blev noll. Skumt. Man skulle kunna tro att det här hoppet upp i skuldsättning skulle få ett utslag på betyget men nej, oförändrat på 0.6%

IMG_3403.jpeg

Hej! Tack för tipset! Jag gjorde ett samlingslån på 100.000kr för att avsluta mitt amex, samt två små lån på 20000kr vardera. Fick en okej ränta på 11% vilket är väsentligt mindre än vad Amex ger om man byggt lite kredit. På ena lånet betalar jag dessutom ett trygghetsförsäkring på 200kr. Ringe Marginalen Bank och de kunde sänka med 0.5% på mitt större lån. Detta gav en sänkning på 300kr i månaden.

Jag lyckas samtidigt att lägga undan ca 3000kr i månaden på ett fondkonto som går bra. Med god väg att kunna få ihop 100.000kr redan under nästa år vilket gör att jag kan lösa detta nya lån inom ett år vilket då ytterligare sänker min månadskostnad på 1400kr.

Allt som allt så vart min månadskostnad nu nästan 2000kr mindre per månad. Med då endast 2 aktiva lån efter jag samlar så kommer ju såklart mitt kreditbetyg bli ännu bättre. I april försvinner samtliga UC förutom det jag tog nu och ny deklaration på över 500k i inkomst så hoppas på ett riktigt bra kreditbetyg framöver.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp