Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansökt Lendo, fått lån och förhandlat ner existerande räntor

Jag tycker att det låter väldigt värt för dig att ta lånet om du kan få ner månadskostnaderna såpass. Det kommer hjälpa dig mycket.
Nej dom kan inte se vilken ränta du blivit erbjuden och du måste inte lösa lånet.
Okk. Många här säger nej, men hjälper o betala av en del. Har även obetalda räkningar(eller krediter mest) som jag skippat o betala som jag kan betala nu. Fast vill ju samla ihop så, samma samma. Sedan ex. A-kassa+fack som jag legat back med kan jag betala av.

Men tror dem flesta var nog emot min(enda) idé o lösning jag har för o klara mig än så länge några mån, föstår att den kan låta dum men vad ska jag annars göra? Ser ingen utväg.
Ligger back somsagt varje mån, inkomsten räcker ej till. Hade tänkt betala av tillräckligt på lån o krediter att det täcker minst lånets månadskostnad, sen "spara" ca 50-60k av lånet i kontot bara o betala av räkningar i ca 4-5mån, troligen 4, och där kommer jag ner till 3uc:n och har förmodligen bätte förutsättningar o ta ett större lån vid det tillfället o lösa dem flesta lån o krediter. Men ja, en risk är det, om jag ex. inte alls får lånet. Rent logisk borde det väl funka?(denna svea lån tog jag med 5 uc:n, och med synliga krediter i uc, nästa kreditupplysning kommer ha mindre uc och mindre i skuld om inte helt borta vissa av lånen som syns där.)

Gör jag inte såhär och bara samlar alla krediter o lån jag kan av denna lån, så minskar jag kostnaderna men klarar mig fortfarande inte med inkomsten per mån, vilket sen kommer resultera att jag tar fler skitlån ändå för o klara mig. Jätte stressad ,vet ej vilken plan jag ska komma upp med.

Gör så som du har tänkt och planerat så återkom om 4-5 månader och berätta då hur går det och vad som hänt

Gör så som du har tänkt och planerat så återkom om 4-5 månader och berätta då hur går det och vad som hänt
Helst vill jag inte, det är inte den optimala lösningen men har jag någon annan utväg? :/ ... vad är ditt råd om jag betalar av allt jag kan med prrcis hela lånet för o kunna spara 4-5 tusen per mån, och jag ändå inte kan betala mina räkningar redan nästa mån (har inget direkt o sälja o så). Jobbigt läge.. vet ej hur jag ska göra.

Helst vill jag inte, det är inte den optimala lösningen men har jag någon annan utväg? :/ ... vad är ditt råd om jag betalar av allt jag kan med prrcis hela lånet för o kunna spara 4-5 tusen per mån, och jag ändå inte kan betala mina räkningar redan nästa mån (har inget direkt o sälja o så). Jobbigt läge.. vet ej hur jag ska göra.
Det är ju verkligen inget bra lån men det hjälper dig iaf för stunden men frågan är om inte det du håller på med är som att pissa i brallan, det värmer för stunden!

Det är ju verkligen inget bra lån men det hjälper dig iaf för stunden men frågan är om inte det du håller på med är som att pissa i brallan, det värmer för stunden!
Skrev i en annan tråd jag starta kring detta att jag ska nog betala av lån o krediter så mycket det går för nästan hela lånet ändå landar jag på, och sänka månadskostnaderna.. Men är uppstressad,får ångest, hur ska jag klara av redan nästa mån? Om jag ändå går back.. orolig att enda lösningen blir o ta små skitlån o fortsätta i den cirkeln ändå. Kommer jag ha nån utväg ens.. därför kom jag på dendär " dumma " idén. Vet inte hur jag ska göra.

Skrev i en annan tråd jag starta kring detta att jag ska nog betala av lån o krediter så mycket det går för nästan hela lånet ändå landar jag på, och sänka månadskostnaderna.. Men är uppstressad,får ångest, hur ska jag klara av redan nästa mån? Om jag ändå går back.. orolig att enda lösningen blir o ta små skitlån o fortsätta i den cirkeln ändå. Kommer jag ha nån utväg ens.. därför kom jag på dendär " dumma " idén. Vet inte hur jag ska göra.
Hjäper det dig för stunden och du har en plan så kör, se bara till så att det inte kommer ytterligare ett lån och ytterligare ett osv

Hjäper det dig för stunden och du har en plan så kör, se bara till så att det inte kommer ytterligare ett lån och ytterligare ett osv
Tänkt igenom och inte tagit beslut än,inväntar löning(FP)samt att se över alla räkningar o skulder efter det.

Förstår att de mest logiska är o betala av flera krediter med lånet o inte ta på mig mer utöver det. Vet bara inte hur jag ska göra med räkningar efter det då jag går back.. så ja. Kmr faktiskt bli att jag tar små skitlån då för o klara mig inser jag, ser ingen annan utväg när jag tänker på det. Kommer aldrig lyckas o sälja småsaker för flera tusen som kommer saknas varje mån. Så har jag ens nåt annat val.

Men får tänka ut någon, se för o nackdelar. I stunden är jag lugn att jag lyckats betala av dem små skit snabblånen, samt komma ikapp med räkningar(eller krediter, och a-kassa) som jag legat efter med. Än sålänge.

Jag ringde nyss Svea bank för att omförhandla räntan, men dom ville jag skulle maila in och ge ett godkännande för ny UC

Jag ringde nyss Svea bank för att omförhandla räntan, men dom ville jag skulle maila in och ge ett godkännande för ny UC
Japp dom sänker inte utan ny uc. Typ inte värt. Bättre söka på förmedlare o visa dom erbjudandet man får så man inte slösar helt.

Japp dom sänker inte utan ny uc. Typ inte värt. Bättre söka på förmedlare o visa dom erbjudandet man får så man inte slösar helt.
Precis @Majsan72 jag hade ju en ”levande UC” när jag ringde. Sen behövde jag inte visa mina erbjudanden utan jag sa bara att jag fått bättre än vad jag har hos dem och då både matchade och slog de den räntan direkt i samtalet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp