Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ansökan på slantar

Fick godkänd 30k på 5 års återbetaltid med rätt usla förutsättningar i Bisnode. Blev förvånad då jag fått avslag av många andra jag testat.
Hur seriösa är dom? Stod att ett bekräftelsemejl skickas genast men inget har dykt upp.

Fick godkänd 30k på 5 års återbetaltid med rätt usla förutsättningar i Bisnode. Blev förvånad då jag fått avslag av många andra jag testat.
Hur seriösa är dom? Stod att ett bekräftelsemejl skickas genast men inget har dykt upp.
Vad för förutsättningar på bisnode?

Vilka förutsättningar?

Jag använder inte minupplysning utan tittar på senaste utdrag jag fått på kivra. Där har jag en 4:a och 10+ ff varav många tätt inpå varann nov/dec 21 och feb 22. Så realiteten borde vara sämre till och med. Blev som sagt förvånad då andra avslog direkt.
Sen fortfarande inget bekräftelsemejl trots att hemsidan sade att ansökan var godkänd. :oops:

Jahapp, nu kom alltså bekräftelsemejlet som skulle skickats ”genast” sen i fredags.
Det står även information om följande:

Vi vill också meddela Dig att Untie Lending AB:s fordran enligt låneavtal nr X har pantsatts till Erik Penser Bank AB (org.nr. 556097-8701). Betalning med befriande verkan kan endast göras till Erik Penser Bank AB på Bg 5233-3291 eller till den och på det sätt som Erik Penser Bank anvisar.

Vad betyder detta? Är det samma som hände med Monetti häromveckan?

Jahapp, nu kom alltså bekräftelsemejlet som skulle skickats ”genast” sen i fredags.
Det står även information om följande:

Vi vill också meddela Dig att Untie Lending AB:s fordran enligt låneavtal nr X har pantsatts till Erik Penser Bank AB (org.nr. 556097-8701). Betalning med befriande verkan kan endast göras till Erik Penser Bank AB på Bg 5233-3291 eller till den och på det sätt som Erik Penser Bank anvisar.

Vad betyder detta? Är det samma som hände med Monetti häromveckan?
Fått det utbetalt ännu?

Någon som vet om man kan söka 30 men bli beviljad ett lägre belopp om man inte får 30? Eller är det bara det beloppet man söker som prövas?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp