Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansökan om skuldsanering

Det är direkt provocerande att det är på grund av den här typen utav personer det är ett halvårs väntetid på en skuldsaneringsansökan.

Det är direkt provocerande att det är på grund av den här typen utav personer det är ett halvårs väntetid på en skuldsaneringsansökan.
Jo men det är andra typer av ansökningar som skapar kö mer, tex de som söker igen direkt efter avslag

Kanske inte gör saken bättre med att jag dividerar kring att söka ^^

Kapar tråden lite. Gjorde testet KF har på sin sida för att eventuellt bli beviljad en sanering och passerade. Därmed funderar jag på att göra ett försök. Tror dock min ålder är till min nackdel (26år). Skulder på en miljon, upp till 7 år bakåt i tiden. Har alltid sköt betalningarna, inget finns hos inkasso eller fogden. Jobbar 100% och studerar 50%.

Dock vill dem i ansökan att man ska fylla i ombuden som skulderna ligger hos?

Förstod det som att man kan söka trots att de inte har gått vidare... Eller ska jag ange bankernas namn + deras addreser under fliken, 13, skulder?

Hur kan en sådan ansökan skapa mer kö? Ansökan som ansökan, lär knappast va någon skillnad.
De är oftast onödiga ansökningar som renderar i avslag. En del tycker det är bekymmersamt att få vänta länge på besked, om det vore en hög grad relevanta ansökningar skulle det gå fortare än som nu lär det kommer in en stor mängd ansökningar som det inte kommer bli annat än avslag för.

Jo men det är andra typer av ansökningar som skapar kö mer, tex de som söker igen direkt efter avslag
Man är tvingad att söka på nytt direkt efter avslag. Litar inte för 5 sekunder på handläggarna. Vi har sett i forumet gång på gång att det ena handläggaren nekar, godkänner den andra på vid nästa ansökan, och skälet den första nekar till blir irrelevant i godkännande..

ca 40% av alla ansökningar blir beviljade och skuldsanering handlar tyvärr en del också om tur/otur, ifall man blir beviljad eller nekad, då det beror väldigt mycket på vilken typ av handläggare man får.

Så att fortsätta söka direkt oavsett väntetid är starkt att rekommendera om man blir nekad.

Man är tvingad att söka på nytt direkt efter avslag. Litar inte för 5 sekunder på handläggarna. Vi har sett i forumet gång på gång att det ena handläggaren nekar, godkänner den andra på vid nästa ansökan, och skälet den första nekar till blir irrelevant i godkännande..

ca 40% av alla ansökningar blir beviljade och skuldsanering handlar tyvärr en del också om tur/otur, ifall man blir beviljad eller nekad, då det beror väldigt mycket på vilken typ av handläggare man får.

Så att fortsätta söka direkt oavsett väntetid är starkt att rekommendera om man blir nekad.
Nej det man inte tvingad till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp