Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansökan om skuldsanering

Jag har själv inte spelat så jag kan eg inte svara på just hur kfm tänker kring detta. Men utifrån det jag läst på forumet så behöver du ha en tydlig brytpunkt för att du slutat spela. Gå på möten om du har möjlighet och skaffa intyg på det. Kan ju också finnas "risk" att de vill se dina kontoutdrag för att verkligen se att du slutat spela. Jag tror du bör vänta med att ansöka tills du varit helt spelfri åtminstone 1 år och kan visa det.
Ta hjälp av kommunens budget och skuldrådgivare.
Inga mer lån! Tydlig brytpunkt där också.
Sen behöver du ha fast inkomst. Med tanke på att du nyss tagit studielån, studerar du el jobbar du? Kan vara svårt få igenom en sanering om du inte har inkomst från arbete.
Jag har fast inkomst. Dock tog jag studielån för jag studerade på distans och i o med löneutmätning behövde jag CSN pengarna då jag visste att de bar utmätningsfria.

Jag har själv inte spelat så jag kan eg inte svara på just hur kfm tänker kring detta. Men utifrån det jag läst på forumet så behöver du ha en tydlig brytpunkt för att du slutat spela. Gå på möten om du har möjlighet och skaffa intyg på det. Kan ju också finnas "risk" att de vill se dina kontoutdrag för att verkligen se att du slutat spela. Jag tror du bör vänta med att ansöka tills du varit helt spelfri åtminstone 1 år och kan visa det.
Ta hjälp av kommunens budget och skuldrådgivare.
Inga mer lån! Tydlig brytpunkt där också.
Sen behöver du ha fast inkomst. Med tanke på att du nyss tagit studielån, studerar du el jobbar du? Kan vara svårt få igenom en sanering om du inte har inkomst från arbete.
Betyder det att de som är arbetslös eller är långtidssjukskrivna, har ingen chans att få skuldsanering?

Betyder det att de som är arbetslös eller är långtidssjukskrivna, har ingen chans att få skuldsanering?
Inte omöjligt med det kan såklart vara mkt svårare då framtida inkomster är svår att förutse.
Låt säga att den som är arbetslös får ett jobb m bra lön en månad efter ansökan. Helt plötsligt så kanske den personen inte lägre är kval insolvent. Samma m den som är sjukskriven.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp