Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökan om återvinning

Jag har fått ett utslag från KFM utfärdat den 7 januari, men när jag ringer upp dem och frågar varför eftersom jag har betalat, så svarar de att företaget ifråga har dragit tillbaka ärendet samma dag som utslaget utfärdades. Så vad händer nu frågade jag KFM som svarade att de också har stoppat ärendet, men jag kommer att få en betalningsanmärkning ändå. KFM sa till mig att eftersom jag har betalat innan utslaget utfärdades så kan jag göra en ansökan om återvinning för att om möjligt få bort betalningsanmärkningen vilket jag också har gjort. Jag bifogade ett kvitto på att jag har betalat i ansökan vilket KFM sa till mig att göra.
Hur lång tid kan det komma att ta innan jag får ett skriftligt besked i från tingsrätten nu?
Hur stor chans är det att jag blir beviljad återvinning? Är det ens värt att skicka in en ansökan?

Du har stor chans att få återvinning. Efter din begäran till tingsrätten skickar dom ut en förfrågan till kreditbolaget om dom beviljar detta. Det finns ingen anledning till att dom inte skulle göra det då dom fått sina pengar. Vilket bolag är det?

Åh det låter lovande, 1-2 bankdagar brukar det stå hos min bank att det tar för en betalning att nå mottagaren så då borde betalningsmottagaren haft pengarna ett antal dagar innan utslaget utfärdades. När jag ringde upp företaget säger handläggaren att h*n haft semester och därför dragit tillbaka för sent. Jag kommer inte riktigt ihåg vad företaget heter, det är något danskregistrerat. Jaså kollar tingsrätten upp nu med företaget om de beviljar återvinningen? Jag fick brev från KFM i början av förra veckan att de skickat ärendet vidare till tingsrätten och att ärendet inte gick att överklaga.

Ja så är det. Det är bra om du tar reda på vem som fick utslaget. Det är ju inte så svårt. Sedan ringer du dit och "trycker på" så att dom går med på det. Du kan inte misslyckas. Lycka till!

Tack :) Bara att hoppas på det bästa nu då :) Hur menar du med att "kolla upp vem som fick utslaget"? :)

Jag trodde inte du visste vilket bolag som du fick din anmärning av. Det är ju dit du skall ringa.

Jo jo, jag vet vilket bolag det är :D Jag kom bara inte på vad det hette just när jag skrev inlägget, men det står ju i mina papper jag har fått med posten. Det är ett danskt bolag, men namnet har jag inte i huvudet, det är inget bolag jag har haft att göra med förut.

Idag ringde de upp mig från Tingsrätten. Glädjande besked, bolaget vill avskriva målet och jag blir av med betalningsanmärkningen enligt Tingsrätten :D Så skööönt!! :) Men förvirrande nog så förstår jag inte vad det är för beslut jag ska skicka kopia av till kreditupplysningsbolagen :/ Enligt KFM är det ett skriftligt beslut från Tingsrätten, men enligt Tingsrätten har de ingenting med det att göra utan det är KFM som ska ska skicka mig ett beslut efter att Tingsrätten underrättat KFM om att målet avskrivs :/ Så vad händer nu då?

Du får en bekräftelse från KFM om att utslaget är återvunnet. Detta skickar du sedan till kreditupplysningsföretagen tror t om dom får det automatiskt från KFM men skicka i alla fall. Grattis! :)

Åh tack conwen och tack för informationen, det känns skönt :) Det är kanske bäst att ringa KFM och höra för säkerhets skull :) Hur många kreditupplysningsbolag finns det egentligen, det lär bli massutskick :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp