Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökan Lendo, sänka summa man sökt?

Hej,
ansökte om 200 000 kr och fick endast ett bud. (Dåliga förutsättningar).

Ska man sänka till 100 000 eller 85 000 och vad är sannolikheten att man får samma bud eller fler?

Är i behov av minst 85 000, hade gärna tagit 200 000 för att sänka mer men 85 000 behöver jag snarast.

Mvh /

Hej,
ansökte om 200 000 kr och fick endast ett bud. (Dåliga förutsättningar).

Ska man sänka till 100 000 eller 85 000 och vad är sannolikheten att man får samma bud eller fler?

Är i behov av minst 85 000, hade gärna tagit 200 000 för att sänka mer men 85 000 behöver jag snarast.

Mvh /
Nej, det är inte bra ide att ansöka om igen, blir automatiskt avslag.
Om bankerna ville erbjuda dig lägre summa så skulle dom göra det. Spelar ingen roll att du ansökte om 200 000kr.

Vad fick du för bud och varför tar du inte den?

Vad hade du för förutsättningar?

Nej, det är inte bra ide att ansöka om igen, blir automatiskt avslag.
Om bankerna ville erbjuda dig lägre summa så skulle dom göra det. Spelar ingen roll att du ansökte om 200 000kr.

Vad fick du för bud och varför tar du inte den?

Vad hade du för förutsättningar?
Fick 80 000 från thorn med 24 i ränta.
Tanken är att betala av mina kreditkort, fortsätta betala av andra lån och söka om på nytt om 6 månader.
Då till ett högre belopp och samla mer. Får se det långsiktigt när man satt sig i skiten.

har 650 000 blancolån och 70 000 kredit synligt med 5 ff, varav en som är ny till denna ansökan och resten går ut till hösten.

har ca 200 000 utanför uc ock.

10.07 i Uc hade jag innan ansökan

Fick 80 000 från thorn med 24 i ränta.
Tanken är att betala av mina kreditkort, fortsätta betala av andra lån och söka om på nytt om 6 månader.
Då till ett högre belopp och samla mer. Får se det långsiktigt när man satt sig i skiten.

har 650 000 blancolån och 70 000 kredit synligt med 5 ff, varav en som är ny till denna ansökan och resten går ut till hösten.

har ca 200 000 utanför uc ock.

10.07 i Uc hade jag innan ansökan
Oj det var hög ränta. Jag rekommenderar dig att inte söka ni igen itan att vänta på att dina ff försvinner och din Uc blir bättre. Försök betala så mycket du kan på krediterna som syns hos UC för det är de som sänker betyget mycket. Vad har du för inomst?

Oj det var hög ränta. Jag rekommenderar dig att inte söka ni igen itan att vänta på att dina ff försvinner och din Uc blir bättre. Försök betala så mycket du kan på krediterna som syns hos UC för det är de som sänker betyget mycket. Vad har du för inomst?
460 000 förra året, 469 000 detta året. Nästa år kommer jag nära 500 000.

även om det är hög ränta så kan jag betala av mina krediter med den, ändå sänka månadskostnad med 6-700kr.
bita ihop och söka nytt när ff är bort eller minst 6 mån gamla och inga krediter kvar.
borde ge mig bättre möjligheter att få till ett större samlingslån

Om dina krediter är maxade, ja då kan det vara en förbättring utifrån ett UC score om du har för avsikt att söka igen inom snar framtid. 24% kommer inte vara så optimalt för ditt underskott.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp