Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökan hos lendo

SBAB gjorde bara en UC på mig vid lånelöfte sen inget mer så du kan nog vara ganska lugn, tror inte de kommer krångla ngt alls.

Kom ihåg att banker har rätt att göra en ny UC precis innan köp även om du har en lånelöfte. Detta pga att dina förutsättningar inte ska förändras. Har inte hört dock att någon bank har gjort detta.

Jag har redan fått bolån accepterat av Sbab och skrivit på kontrakt

Jag var alltså skrivit på mitt bolånskontrakt,jag får tillgång till lägenheten 21 juli allt är klart. Det enda jag undrar ifall jag ansöker nu om blancolån, kan det påverka något? Alltså mitt nuvarande kontrakt fastän jag skrivit på men ej tillträdit ännu?

Kan du inte vänta med lånet tills efter du flyttat in då?

Nu har jag kollat upp min senaste förfrågning som togs av SBAB. Den togs 17 Maj. Alltså om dem tar flefrågning var 3e månad så hinner dem ju inte ta en ny förfrågning eftersom jag får tillträde till lägenheten 20e juli. Är drt värt att chansa då på låneansökan nu?

Om det är värt att du kanske blir av med bolånet och får betala skadestånd till säljaren för att kontraktet bryts då är det bara att köra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp